Redaksjonen. Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Oppdatering øker rekkevidden på E-Tron 55 Lenke til kommentar
bharald Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Greit at vi som kjører gammelbil også får nytte av programvareoppdateringen. 5% ekstra kjørelengde med 2,5% ekstra batteri tyder på at det er litt å hente på å ikke bruke fremre motor stadig vekk. Ikke at jeg har savnet de to ekstra milene med rekkevidde særlig ofte. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Sitat Programvareoppdateringen er ifølge Audi tilgjengelig for alle E-Tron 55 umiddelbart. Det er imidlertid ikke mulig å få denne oppdateringen over nett i disse bilene, så eiere må avtale time på et Audi-verksted. Ikke o.t.a.-oppdateringer? Virkelig VAG? 7 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Hadde vert naturlig om driften kunne forandres, slik som drift på alt om vinteren der en viste det trengtes, og drift på en av endene, gjerne framhjulene om sommeren for å øke rekkevidde. Nå må ikke elbilene bli så "fastlåst" at det ikke skal gå an for bileier å gjøre nødvendige, brukertilpassede, og fornuftige valg. Firehjulsdrift om sommeren gagner jo ikke ved normal kjøring. Endret 28. oktober 2021 av KjeRogJør Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Fjerner de topp buffer? Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Salvesen. skrev (51 minutter siden): Fjerner de topp buffer? Sikkert litt av både topp og bunnbuffer... Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Hanhijnn skrev (2 timer siden): Ikke o.t.a.-oppdateringer? Virkelig VAG? Så slipper de i alle fall tilbaketrekkinger av beta sw (Tesla..) Men enig. 3 1 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Endrer de da også på ladeprofilen? Saktere lading av siste biten? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 -Birger- skrev (39 minutter siden): Så slipper de i alle fall tilbaketrekkinger av beta sw (Tesla..) Men enig. Tesla har aldri trekt tilbake noen oppdatering fra meg, aldri hørt om andre heller. Men de kan pushe ny oppdatering med evt fiks. Hos audi må en da inn igjen for fiks. Det er ingen fordeler med det der, overhode ingen. 5 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Salvesen. skrev (3 timer siden): Det er ingen fordeler med det der, overhode ingen. Kanskje ikke for første eier, men for 2., 3 og 4. eier kan fordelene fort oppveie ulempene. 3 Lenke til kommentar
Severin Suveren Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Forspranget ligger tydeligvis ikke i teknikken. 4 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 AL123 skrev (22 minutter siden): Kanskje ikke for første eier, men for 2., 3 og 4. eier kan fordelene fort oppveie ulempene. Den skjønte jeg ikke, kjekt å dra på verksted for bugfix for >2 eier?? 5 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Den skjønte jeg ikke, kjekt å dra på verksted for bugfix for >2 eier?? Kjekt å eie bilen en har kjøpt, slik at man kan reparere den hvor man vil, med hvilke deler man vil og legge inn den softwaren en vil. 4 2 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 AL123 skrev (2 timer siden): Kjekt å eie bilen en har kjøpt, slik at man kan reparere den hvor man vil, med hvilke deler man vil og legge inn den softwaren en vil. Det kan en jo med tesla også... om en kan mer enn sleggefett 2 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Det kan en jo med tesla også... om en kan mer enn sleggefett Nå er Tesla ikke i nærheten av å være blant de mest avanserte bilene på markedet mht elektronikk, så det var ikke det jeg mente. Nå har ikke Tesla implementert et skikkelig diagnosesystem, slik andre produsenter har, men ved å tolke CAN-kommunikasjon, så kan en alikevel få til relativt mye. Det jeg sikter til er at med den kontrollen Tesla har på bilparken sin, så kan de lett slå av/fjerne funksjoner eller legge hindringer i veien hvis en gjør noen inngrep i bilen som de ikke ønsker. Vi har allerede sett det vet at funksjoner blir fjernet når de tar bilene inn som bruktbil, og at de slår av muligheten for lading på Teslastasjoner ved oppbygging av kondemnerte biler. Med den historikken, samt historikken til en del andre Silicon Valleyfirma som feks Apple, så er det en viss fare for at eiere av brukte Tesla blir holdt som gisler av Tesla ettervert som det danner seg et alternativt ettermarked. 3 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 AL123 skrev (21 minutter siden): Nå er Tesla ikke i nærheten av å være blant de mest avanserte bilene på markedet mht elektronikk, så det var ikke det jeg mente. Nå har ikke Tesla implementert et skikkelig diagnosesystem, slik andre produsenter har, men ved å tolke CAN-kommunikasjon, så kan en alikevel få til relativt mye. Det jeg sikter til er at med den kontrollen Tesla har på bilparken sin, så kan de lett slå av/fjerne funksjoner eller legge hindringer i veien hvis en gjør noen inngrep i bilen som de ikke ønsker. Vi har allerede sett det vet at funksjoner blir fjernet når de tar bilene inn som bruktbil, og at de slår av muligheten for lading på Teslastasjoner ved oppbygging av kondemnerte biler. Med den historikken, samt historikken til en del andre Silicon Valleyfirma som feks Apple, så er det en viss fare for at eiere av brukte Tesla blir holdt som gisler av Tesla ettervert som det danner seg et alternativt ettermarked. Nei, det er bare å stenge tesla sin tilgang. Altså nett tilgang. Bare se på russerne som kjører fsd... altså, er en oppegående så er det ikke ett problem... 2 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Salvesen. skrev (43 minutter siden): er en oppegående så er det ikke ett problem... Det sier Applefansen også..... 3 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 AL123 skrev (3 timer siden): Det sier Applefansen også..... Ser virkelig ikke relevansen... Der er ikke noe problem å skru på en tesla og holde tesla vekke ift remote oppdateringer. Mange gjør dette, fsd gutta i russland er ett godt eksempel. 2 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 AL123 skrev (7 timer siden): Det sier Applefansen også..... Typisk hersketeknikk, i mangel på saklige argumenter. 8 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 29. oktober 2021 Del Skrevet 29. oktober 2021 AL123 skrev (9 timer siden): Det jeg sikter til er at med den kontrollen Tesla har på bilparken sin, så kan de lett slå av/fjerne funksjoner eller legge hindringer i veien hvis en gjør noen inngrep i bilen som de ikke ønsker. Vi har allerede sett det vet at funksjoner blir fjernet når de tar bilene inn som bruktbil, og at de slår av muligheten for lading på Teslastasjoner ved oppbygging av kondemnerte biler. Ok, så Tesla kan endre på biler de kjøper tilbake før de selges igjen? På hvilken måte skiller det seg fra absolutt alle andre bruktbilhandlere? Når de har kjøpt bilen tilbake er det Teslas bil, selvfølgelig kan de endre på den da! At de stenger superladertilgang for kondemnerte biler høres ut som et fornuftig sikkerhetstiltak. Kan bare forestille meg hylekoret om en tidligere kondemert bil tok fyr på en superlader! 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå