Gå til innhold

Oppdatering øker rekkevidden på E-Tron 55


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit at vi som kjører gammelbil også får nytte av programvareoppdateringen.

5% ekstra kjørelengde med 2,5% ekstra batteri tyder på at det er litt å hente på å ikke bruke fremre motor stadig vekk.

Ikke at jeg har savnet de to ekstra milene med rekkevidde særlig ofte.

 

Lenke til kommentar

Hadde vert naturlig om driften kunne forandres, slik som drift på alt om vinteren der en viste det trengtes, og drift på en av endene,

gjerne framhjulene om sommeren for å øke rekkevidde.

Nå må ikke elbilene bli så "fastlåst" at det ikke skal gå an for bileier å gjøre nødvendige, brukertilpassede,  og fornuftige valg.

Firehjulsdrift om sommeren gagner jo ikke ved

normal kjøring.

Endret av KjeRogJør
Lenke til kommentar
-Birger- skrev (39 minutter siden):

Så slipper de i alle fall tilbaketrekkinger av beta sw  (Tesla..)

Men enig.

Tesla har aldri trekt tilbake noen oppdatering fra meg, aldri hørt om andre heller. Men de kan pushe ny oppdatering med evt fiks. Hos audi må en da inn igjen for fiks. Det er ingen fordeler med det der, overhode ingen.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Den skjønte jeg ikke, kjekt å dra på verksted for bugfix for >2 eier??

Kjekt å eie bilen en har kjøpt, slik at man kan reparere den hvor man vil, med hvilke deler man vil og legge inn den softwaren en vil.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Det kan en jo med tesla også... om en kan mer enn sleggefett 

Nå er Tesla ikke i nærheten av å være blant de mest avanserte bilene på markedet mht elektronikk, så det var ikke det jeg mente. Nå har ikke Tesla implementert et skikkelig diagnosesystem, slik andre produsenter har, men ved å tolke CAN-kommunikasjon, så kan en alikevel få til relativt mye.

Det jeg sikter til er at med den kontrollen Tesla har på bilparken sin, så kan de lett slå av/fjerne funksjoner eller legge hindringer i veien hvis en gjør noen inngrep i bilen som de ikke ønsker. Vi har allerede sett det vet at funksjoner blir fjernet når de tar bilene inn som bruktbil, og at de slår av muligheten for lading på Teslastasjoner ved oppbygging av kondemnerte biler. Med den historikken, samt historikken til en del andre Silicon Valleyfirma som feks Apple, så er det en viss fare for at eiere av brukte Tesla blir holdt som gisler av Tesla ettervert som det danner seg et alternativt ettermarked.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
AL123 skrev (21 minutter siden):

Nå er Tesla ikke i nærheten av å være blant de mest avanserte bilene på markedet mht elektronikk, så det var ikke det jeg mente. Nå har ikke Tesla implementert et skikkelig diagnosesystem, slik andre produsenter har, men ved å tolke CAN-kommunikasjon, så kan en alikevel få til relativt mye.

Det jeg sikter til er at med den kontrollen Tesla har på bilparken sin, så kan de lett slå av/fjerne funksjoner eller legge hindringer i veien hvis en gjør noen inngrep i bilen som de ikke ønsker. Vi har allerede sett det vet at funksjoner blir fjernet når de tar bilene inn som bruktbil, og at de slår av muligheten for lading på Teslastasjoner ved oppbygging av kondemnerte biler. Med den historikken, samt historikken til en del andre Silicon Valleyfirma som feks Apple, så er det en viss fare for at eiere av brukte Tesla blir holdt som gisler av Tesla ettervert som det danner seg et alternativt ettermarked.

Nei, det er bare å stenge tesla sin tilgang. Altså nett tilgang. Bare se på russerne som kjører fsd... altså, er en oppegående så er det ikke ett problem...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (9 timer siden):

Det jeg sikter til er at med den kontrollen Tesla har på bilparken sin, så kan de lett slå av/fjerne funksjoner eller legge hindringer i veien hvis en gjør noen inngrep i bilen som de ikke ønsker. Vi har allerede sett det vet at funksjoner blir fjernet når de tar bilene inn som bruktbil, og at de slår av muligheten for lading på Teslastasjoner ved oppbygging av kondemnerte biler.

Ok, så Tesla kan endre på biler de kjøper tilbake før de selges igjen? På hvilken måte skiller det seg fra absolutt alle andre bruktbilhandlere? Når de har kjøpt bilen tilbake er det Teslas bil, selvfølgelig kan de endre på den da!

At de stenger superladertilgang for kondemnerte biler høres ut som et fornuftig sikkerhetstiltak. Kan bare forestille meg hylekoret om en tidligere kondemert bil tok fyr på en superlader!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...