Gå til innhold

OS på SCSI, og lagring på IDE.

Anbefalte innlegg

Har en U160 SCSI HD (15000rpm)som jeg bruker å kjøre XP på. M.a.o så skal denne være C:\ harddisken min. Har i tillegg 3 IDE harddisker som jeg bruker som lagring. Så er spørsmålet, hvordan skal jeg innstallere dette for å få det riktigst mulig. Har jo hatt denne løsningen en stund, men er ikke sikker på om jeg har gjort det på den mest effetive måten.

Synes jeg må gjøre det forskjellig hver gang. Siste gangen jeg la inn XP på nytt, fikk jeg beskjed om at partisjonen ikke var KOMPATIBEL med XP...(???) Hallo, bootet jo bare som vanlig opp på CD_rom'en, og fulgte vanlig prosedyre. Måtte til slutt trekke ut alle IDE-kabler til de andre IDE-harddiskene, SÅ var den plutselig kompatibel med XP. Har alltid fått til slik at SCSI harddisken blir C:\, men stusser som sagt på om jeg har den mest effektive måten satt dele hele opp på.

Er der noen som har noen gode forslag?

Har et PCI Adaptec SCSI controller 19160 kort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Normalt, så skal man trykke F6 VELDIG tidlig under installasjonen av OS'et, for å spesifisere andre enheter. Her legger du da inn drivere til Scsi kortet ditt (unless, det allerede er støttet som standard). Så skal det bare være å velge korrekt disk som du skal installere på. Må seff også sette opp i BIOS at du skal boote fra scsi-kontrolleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...