Gå til innhold

Ny jobb-pc for far

Anbefalte innlegg

Min far starter snart som selvstendig næringsdrivende og skal i den forbindelse ha seg ny stasjonær datamaskin. 

Han vil ha en ultrawide av typen 49", så oppløsning blir 5120x1440. Han vil også ha muligheten til å åpne filer i revit/archicad, men ikke designe noe selv. 

Litt spørsmål er da, kan han klare seg med noe integrert grafikk eller bør en gå for et enkelt ekstern skjermkort? Er det noe annet en bør tenke på til denne bruken? 

Bygger vanligvis bare spillemaskiner med høyt budsjett, så jobbpc på budsjett er ganske nytt for meg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har han faktisk behov for å åpne filer i Revit/Archicad, eller kan han klare seg med å åpne IFC-modeller i f.eks. Solibri? Høres litt overkill ut med de to førstnevnte hvis det kun er åpning og "lesing" av modeller han skal gjøre.

Her kan du se anbefalt hardware:
Revit
Archicad
Solibri

Selv har jeg klart meg med bruk av Revit i en periode på integrert grafikk da det var vanskelig å få tak i skjermkort, men merker at det funker litt bedre med et GTX 1660 Super. Slik jeg forstår det er det ikke behov for noe proff-kort á la Quadro til Revit i hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
vidor skrev (På 27.10.2021 den 22.34):

Tror muligens det kreves kompatibelt skjermkort. Sjekk opp med CAD-produsenten. Hvis skjermen drives av to signalkabler må du gjerne ha skjermkort.

Det gikk med 5700g. Bruker displayport fra hovedkortet. 

Frank Drebin skrev (På 27.10.2021 den 22.36):

Slik jeg forstår det er det ikke behov for noe proff-kort á la Quadro til Revit i hvert fall.

Det går greit med en 5700g. Anbefales. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...