toriamos Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Har en gammel 10Mb harddisk som jeg bruker som lagringsplass for filer, og dokumenter etc. Etter at jeg reinnstallerte os dukker den ikke opp paa min datamsakin. Finner den i bios, finner den ogsaa i device manager, ingen feilmeldinger. Men adgang til disken faar jeg altsaa ikke. Har forsokt autodetect i bios ogsaa, samma resultat. Hjelp her! Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg kan i tillegg si at i computer management (engelsk os må vite) så dukker begge diskene opp, men bare en har "navn" - altså da C: Den andre, som før reinstallasjoen het D: er der den også men er ikke benevnt med noen bokstav. Av valg har jeg kun muligheten til å slette partisjonen... og det vil jeg ikke. Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Anbefaler Powerquest Partitionmagic. Koster litt (500,-), men gjør susen. Mulig det finnes gratisalternativer.. har du lett på windows.no? Vet ikke hvorfor Windows har problemer med å mappe disker etter reinstall. Diskene blir "hidden". Endret 9. januar 2004 av sjursen Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kan ligne litt på et problem jeg hadde en gang jeg re-installerte os. Det jeg gjorde var å innstallere et disk-gjenopprettingsprogram (GetDataBack for NTFS). Med det fikk jeg gjenopprettet alle filene på disken før jeg formaterte den. Etter formatering gikk disken tilbake til normal tilstand igjen. Det finnes sikkert mange andre enklere måter å løse dette problemet på, men du kan kanskje bruke dette som en siste utvei?! Lykke til! MVH Lars Lenke til kommentar
Term Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Mente du 10GB? Ser du den inne i Bios? Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Takk til Amphi gutten.... yes yes yes getback etc fixa biffen.. vel ikke helt - men jeg fikk da redda massevis - desverre ingen mulighet til å kopiere filene rett over til hovedharddisken, men åpne og lagre kunne du gjøre.. så det gjorde jeg. Ah... klokka har blitt halv sju om morgenen, og nå skal jeg formatere den hersens hd så den kjenner det, om ikke det funker så er det rett ut av vinduet med skiten. Mulig det ikke er harddisken sin feil akkurat, vel, da blir det ut av vinduet med Bill Gates istedet. .. Jeg mener - ikke kjenne igjen en harddisk.. er det mulig? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Takk til Amphi gutten.... yes yes yes getback etc fixa biffen.. vel ikke helt - men jeg fikk da redda massevis - desverre ingen mulighet til å kopiere filene rett over til hovedharddisken, men åpne og lagre kunne du gjøre.. så det gjorde jeg. Ah... klokka har blitt halv sju om morgenen, og nå skal jeg formatere den hersens hd så den kjenner det, om ikke det funker så er det rett ut av vinduet med skiten. Mulig det ikke er harddisken sin feil akkurat, vel, da blir det ut av vinduet med Bill Gates istedet. .. Jeg mener - ikke kjenne igjen en harddisk.. er det mulig? Er litt snålt det der ja, men var nå bra at du fikk hentet frem det som var "tapt"! MVH Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå