Gjest 701fc...2d5 Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Kan NAV Sentralbord, eller hva det enn nå heter når du ringer NAV, nekte meg å snakke med en saksbehandler over tlf hvis en føler at du ikke får svar på det du lurer på en viktig sak? uten å avsløre for mye, så mente isåfall denne rådgiveren at de har en policy i å ikke overføre en klient videre til saksbehandleren sin... påstanden til denne rådgiveren var rett og slett meningsløs. Det er og var svært viktig å få snakke med personen som behandler saken min, men opplever at jeg nektes. Finnes det noen lov som gir meg rett til å få info, veiledning direkte fra den som behandler saken min/søknad? Anonymous poster hash: 701fc...2d5 Endret 28. oktober 2021 av Krozmar Ny Topic Lenke til kommentar
Iminzil Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Vet ikkje hvordan det er der du er, men hos meg så er behandlerene som regel alt for mye å gjøre og har ikkje tid til å ta tlf på sparket. Viss jeg kontakter saksbehandleren min via melding på nav.no så får jeg melding/tlf ifra min behandler innen 24 timer (ukedager) Lenke til kommentar
Rawls Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Gjest 701fc...2d5 skrev (På 27.10.2021 den 17.24): Kan NAV Sentralbord, eller hva det enn nå heter når du ringer NAV, nekte meg å snakke med en saksbehandler over tlf hvis en føler at du ikke får svar på det du lurer på en viktig sak? uten å avsløre for mye, så mente isåfall denne rådgiveren at de har en policy i å ikke overføre en klient videre til saksbehandleren sin... påstanden til denne rådgiveren var rett og slett meningsløs. Det er og var svært viktig å få snakke med personen som behandler saken min, men opplever at jeg nektes. Finnes det noen lov som gir meg rett til å få info, veiledning direkte fra den som behandler saken min/søknad? Anonymous poster hash: 701fc...2d5 Min erfaring er at kontaktsenteret nesten aldri setter over til saksbehandler. De pleier istedenfor å lage en henvendelse til saksbehandlerne hvor vi får informasjon om hva du lurer på og så tar saksbehandleren kontakt med deg etterpå. Det er også vanlig at det byttes på hvem som saksbehandler saken din. Så hvis du har en søknad om dagpenger og du får et brev om å sende inn mer dokumentasjon så er det som hovedregel en annen person som gjør selve vedtaket. Endret 29. oktober 2021 av Rawls presisering Lenke til kommentar
Gjest 0766c...59e Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Om de er opptatt når du ringer sentralbordet så er saksbehandler pliktig til å kontakte deg fortløpende, innen 3 virkedager om jeg ikke tar helt feil.. Å da er det bra kjipt å sitte å vente på at telefonen skal ringe... Regner med at jeg har flaks som har direktenr til min nåværende saksbehandler (Er h*n opptatt så ringer vedkommende opp så fort det er mulig) Anonymous poster hash: 0766c...59e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå