lperik Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Akkurat ferdig å bygge maskinen min (se signatur) og skrudde den på. Ble møtt av laange pip etterhverandre og siden jeg ikke visste hva de betydde feilsøkte jeg litt istedet. Puttet inn en 256mb twinmos brikke istedet for mine 2x256mb pc3700 geil golden dragon ram. Da startet maskinen opp som bare det. Velger å tro at rammen fungerer, noen ideer til hva som kan være galt? har hørt at de brikkene liker høy volt så satt opp til 2.65v, men det hjalp ikke. Setter stor pris på raske svar Lenke til kommentar
ronnyj Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 har du prøvd å sette inn geilram'en på nytt da? bare én og én først, og om det fungerer, begge to? det er alltids en mulighet for at en av brikkene ikke stod skikkelig i første gangen, så det kan lønne seg å ta dem ut å forsøke på nytt dersom bios piper og klager over manglende/defekt ram. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) har du prøvd å sette inn geilram'en på nytt da? bare én og én først, og om det fungerer, begge to? det er alltids en mulighet for at en av brikkene ikke stod skikkelig i første gangen, så det kan lønne seg å ta dem ut å forsøke på nytt dersom bios piper og klager over manglende/defekt ram. Har nå prøvd 1 og 1 i alle forskjellige slottene. Så forøvrig på pakka til geil rammen at det stod volt: 2.65-2.90 så prøvde å øke til 2.80 uten noe bedre resultat. Høyere enn det tør jeg ikke for da er jeg redd jeg brenner opp twinmos brikka mi! Kan nevne at det lyser rødt oppe i høyre hjørnet av begge geil brikkene. Er en liten led der. Vil tippe den egentlig skal lyse grønt. Har også prøvd å sette ned hastigheten på rammen til 5:4 uten no bedre resultat. Fler forslag? Endret 9. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
john_h Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 på geil sine sider beskriver de at den leden skal lyse rødt når minnebrikka er "slått på", så akkurat den detaljen er slik den skal være.. men, har du prøvd å starte opp helt uten twinmos-brikka di..? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 på geil sine sider beskriver de at den leden skal lyse rødt når minnebrikka er "slått på", så akkurat den detaljen er slik den skal være..men, har du prøvd å starte opp helt uten twinmos-brikka di..? Ja, jeg har kun satt inn twinmos brikka når jeg har satt opp volten osv. Ellers er det bare geil rammen som står i. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 på geil sine sider beskriver de at den leden skal lyse rødt når minnebrikka er "slått på", så akkurat den detaljen er slik den skal være..men, har du prøvd å starte opp helt uten twinmos-brikka di..? Ja, jeg har kun satt inn twinmos brikka når jeg har satt opp volten osv. Ellers er det bare geil rammen som står i. ehmm... mente du akkurat det? at du har skrudd opp volten på bare twinmos-brikka.. for poenget var vel at du skulle prøve å gjøre det med geil-brikkene. er pc-en helt død, dvs. starter ikke i det hele tatt? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 ehmm... mente du akkurat det?at du har skrudd opp volten på bare twinmos-brikka.. for poenget var vel at du skulle prøve å gjøre det med geil-brikkene. er pc-en helt død, dvs. starter ikke i det hele tatt? For å komme inn i bios for å sette opp volten måtte jeg bruke twinmos brikka, med geil brikkene kommer jeg ingen vei. Voltinstillingene blir lagret selv om man bytter ram så vidt jeg vet. Når jeg starter maskinen med geil brikkene kommer det bare bare lange pip etterhverandre og svart skjerm. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) oki... tja.. jeg ville sjekke i abit-manualen hva de lange pipene tyder på.. (de fleste hovedkort lager forskjellige kombinasjoner av lange/korte/sammenhengende pip for forskjellige error'er, hvis du ikke visste det) og forresten, abit har vel muligheten til å resette bios ved å holde inne insert når du starter opp maskina.. verdt et forsøk.. Endret 9. januar 2004 av john_h Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Send inn brikkene å få to nye , det er da feil på dem , dog var det rart at det var feil på begge. Husk det er livstidsgaranti på dem, men før du sender dem inn så gå i bios og sett volten til 2,8 sett stimingen by spd lagre dette og slå av maskinen ta så ut den rammen som står i og sett inn en geil brikke starter den ikke da prøv den andre geilbrikken. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 gå i bios og sett volten til 2,8 sett stimingen by spd lagre dette og slå av maskinen ta så ut den rammen som står i og sett inn en geil brikke starter den ikke da prøv den andre geilbrikken. Har prøvd dette et par ganger allerede, men tenkte jeg skulle prøve å oppdatere bios på hovedkortet og så prøve på nytt. har sikkert ikke noe for seg, men prøver alt før jeg eventuelt må sende de inn. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 skall ikke ha noe å si, men det var rart at begge brikkene feilet Lenke til kommentar
lperik Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 skall ikke ha noe å si, men det var rart at begge brikkene feilet Nå har den ene brikka begynt å fungere, kan plutselig sette den hvor jeg vil og den funker som bare det. Den andre er helt vrang. Prøvde å sette volten til 2.9 men ikke noe respons fra den. Bortsett fra et forsøk, skjermen var svart men hovedkortet viste C5 (C5 = Call chipset hook to copy BIOS back to E000 & F000 shadow RAM) Ikke peiling på hva det betyr, men det pep ikke iallefall! Noen som vet? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 CAS 2.5 7-4-4 @ DDR466 PC3700 2.55V-2.95V Lenke til kommentar
Clone baby Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hadde Akkurat det samme problemet med mine golden dragon pc3200, men de funka 2md'r før dette skjedde.... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Hadde Akkurat det samme problemet med mine golden dragon pc3200, men de funka 2md'r før dette skjedde.... Og du måtte bare sende de inn? Lenke til kommentar
Clone baby Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hadde Akkurat det samme problemet med mine golden dragon pc3200, men de funka 2md'r før dette skjedde.... Og du måtte bare sende de inn? skal sende den i dag, og på en måte så vet jeg att jeg får ny da. Men men, vi får se, men hadde jeg vært deg så ville jeg levert de tilbake da. Lykke til Lenke til kommentar
lperik Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Mottok ny ram fra PSData idag (2x256mb Geil GD PC3700, altså samme type) og får forsatt ikke startet maskinen ordentlig. Får all slags mulige feilkoder opp på LEDen på hovedkortet og av og til kommer det laaange pip. (står ikke ha disse betyr) Av og til kommer jeg inn i BIOS når jeg bruker en brikke og når jeg får stilt til 2.90V og timings til 2.5-4-4-7 klarer jeg avogtil å få begge brikkene til å kjøre. Når jeg skal installere winxp kommer det opp bluescreen akkurat idet den skal starte installasjonsprogrammet etter å ha lastet driverne. (memory relaterte feil) Hva skal jeg gjøre? Noen geniale instillinger i BIOS jeg kan prøve, eller er det bare til å få tilbake pengene for rammen og kjøpe ett annet merke fra en annen butikk? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 tja om ikke rammen funker med ditt kort er det vel ikke annet å gjøre enn å bytte merke, har du forresten prøvd andre brikker? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) tja om ikke rammen funker med ditt kort er det vel ikke annet å gjøre enn å bytte merke, har du forresten prøvd andre brikker? Har du lest hele posten??? Til hovedproblemet: Hadde akkurat samme opplevelsen med sånne brikker her forleden, fikk blåskjerm hver gang jeg skulle innstallere os. I kombinasjon med et Asus p4c800 hk. Byttet ram til Apacer, alt fungerte, og det gjør det ennå. Også hos psdata. Endret 16. januar 2004 av slowcooler Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det ene lure er at du har GEIL, og det andre er at du har DDR 466. Har prøvd tidligere å få oppmerksomheten din på det. http://www.geilusa.com/forum2/ I have some issues when using it in my NSF-7 2.0 MB. I think it's due to the sensitivity of the nVidia chipset, and the tight timing for the value series. Here is my spec: Abit NF7-S 2.0 Bios 20 AthlonXP 2500+ Barton Core (OC to 200MHz) Geil Value PC3200 (DDR400) GE5123200B 2.5-6-3-3 (stated on RAM) Thermaltake Volcano 9 I see some issues: (1) The SPD is detected as 2.5-8-4-4 (not 2.5-7-4-4 as on web or 2.5-6-3-3 as on the memory sticker). I have to set it manually in the BIOS. (2) With the default 2.6V, MEMTEST86 fails with many errors. With 2.7V, there are 14 errors out of 100 loops in MEMTEST86. With 2.8V, there is 0 error. (3) Package can be better. It only comes with a transparent box with the memory and nothing else. Otherwise, I would say that everything is stable now (after more than a week of testing). Good luck!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå