Jovia Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Jeg trenger boktips, og setter veldig stor pris på om noen vil hjelpe meg. Det blir til at jeg gir bøker til barn til jul, og det er til ei jente på 12, og til tre gutter på 7, 11 og 13 år. Det kan også være annet lesestoff enn bøker, som tegneserier eller liknende. Jeg er ute etter bøker som har litt action eller spenning, og som barn/ungdom kan relatere til. Jeg kan spørre i bokhandelen, men syns det er litt nølende hjelp jeg får. Jeg mister tålmodigheten når de ikke alltid vet hva bøkene handler om. Jeg kan også ta i mot tips om det er noe av dingser de liker. Pris 500-700. På forhånd TAKK! Endret 27. oktober 2021 av Jovia Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Noen eksempler på bokserier som er populære hos mine 12-åringer: - Amuletten - Ragnarok - Gutta i trehuset - Clue -Håndbok for superhelter og må nevne "Amari og Nattbrødrene" som er populær hos både jentene og guttene. Lykke til! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Hvor godt leser sjuåringen? Hvis det fortsatt er litt på lærestadiet så finnes det en fin serie bøker kalt "Leseløve". Nå vet jeg ikke akkurat hvilket tema som ville fenget din sjuåring, men det er litt forskjellig å velge i. https://www.cappelendamm.no/serie/Leseløve Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Jeg leste hele Harry Potter-serien når jeg var 12-13 år. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Phenomena-bøkene fra Ruben Eliassen. Lenke til kommentar
TheAvatar Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Grøsserene serien var en personlig favoritt Lenke til kommentar
EnricoPallazzo Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Morrigan bøkene. Første bok er Morrigans forbannelse. Synes de er kjempebra, morsomt for både barn og voksne, litt på samme måte som Harry Potter. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Bøker med masse bilder i, som feks en bok om biler eller tog. Guinness rekordbok er også et tips. Tenker da først og fremst på gutter. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Mine døtre på 10 og 12 liker serien "Dustedagboka" Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Guttungen min på 10 er glad i Percy Jackson og Harry Potter. Dog så har han lest det meste av Jeff Kinney. Jentungen på 8 er veldig glad i Den Siste Gjengen På Jorda, men jeg leser mye sammen med henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå