Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte varme ut av innebod

Anbefalte innlegg

Jeg har en server og en maskin stående i inneboden. Jeg har en skyvedørsgarderobe på soverommet og bakveggen til denne er tilstøtende til boden. Jeg har trukket to stk kabler med displayport og et stykk USB til soverommet hvor jeg har pult med det jeg trenger av skjermer og lyd. 

Jeg bruker de maskinene for det de er verdt for f@h mens de ikek brukes, noe som fører til at det fort blir varmt i boden. Som en quickfix har jeg montert noen 120mm USB-vifter øverst i vinduskarmen som blåser varm luft ut av boden. Dette gjør at døren må stå litt på gløtt men det hjelper litt på. 

Jeg er på jakt etter noe mer permament og kanskje mer effektivt (som i å pumpe ut mer luft fra boden) og kommet på tanken å montere inn en baderomsvifte eller varmeflytteri døren. Noen som har gjort noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha noe effektivt må du opp på større saker. F.eks. https://www.mikrogartneriet.no/products/kanalvifte-400m3t-125mm

Drev med mining tidligere og testa med bl.a. Biltemas kanalvifter. Det var som å pisse i en vulkan.

Edit: Den fra mikrogartneriet er en sentrifugalvifte mens de vanlige fra Biltema etc. er vanlige aksialvifter.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...