Gå til innhold

Lurer på noe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-08 14:47, Qwseyvnd skrev:

Jeg lurer på hvorfor dere kjøper hovedkort med 5-6PCI når dere bruker 1-3 PCI og det blir 1-2 PCI ledig.

Hvorfor ikke dere kjøper M-ATX hovedkort med LAN, Lydkort, USB, FireWire, så trenger dere ikke mer.

Vennlig hilsen Q.B.L

Hvor mange PCI porter er det på ditt KG7 kort da?

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg lurer på hvorfor dere kjøper hovedkort med 5-6PCI når dere bruker 1-3 PCI og det blir 1-2 PCI ledig.

Hvorfor ikke dere kjøper M-ATX hovedkort med LAN, Lydkort, USB, FireWire, så trenger dere ikke mer.

1) Det kan jo være at man får brukt for alle 6, ellers er det ingen spes grunn for min del hvertfall.

2) M-ATX -> ofte er de integrerte komponentene kun av middelmådig kvalitet, noe som er irriterende i seg selv(lyd,skjerm,lan etc). Det er ofte også snakk om produkter med begrenset driver oppdatering.

3) Mulighetene for oppgradering på M-ATX kort er ofte begrenset, nettopp pga få PCI plasser og at man ikke kan skifte ut de integrerte elementene. OK, disse kan teoretisk sett oppgraderes med at man setter inn ett PCI lydkort, men min erfaring er at det blir ekstra moment mot ustabilitet(deling av IRQ etc).

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg bruker alle utenom ett spor. Det er greit å ha i tilfelle jeg trenger ISDN eller tvkort..

Plassen er mye større på ett full size kort enn ett baby kort..

Lenke til kommentar

Fordi micro-ATX kortene generelt har svakere spesifikasjoner, dvs de er typisk "cut-down" versjoner av storebrødrene i ATX-formatet. Det går både på brikkesettet som benyttes og muligheter for overklokking etc.

F.eks. vil jeg tro man skal slite lenge med å finne to av de mest populære brikkesettene i dag, KT266A og i850, implementert på et micro-ATX hovedkort :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Vennlig hilsen Q.B.L

lol..

1. Det kortet suger gass og granater.. finnes vell på psdata, hvis jeg ikke tar helt feil :smile:

2. Ganske så kjekt med masse pci'er skal jeg si deg, bruker 4-5 selv.

3. intregrert alt-mulig er jalla, det er greit hvis man ikke driter penger da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...