Jakobk Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hei alle sammen! Begynner å bli noen år siden jeg skrudde sammen PCer og lignende, så kommer derfor her for hjelp. Jeg har fått i oppdrag å bygge en Streaming-PC. Den skal brukes til å streame på youtube. Blir vel mest i 1080p. PCen skal kobles til en 5g-router med nettverkskabel. Kameraet er av typen som kan bevege seg, men fjernkontrollen har veldig dårlig rekkevidde. Dette løses ved å koble kameraet til PCen med en nettverkskabel. Bruker HDMI og camlink for å sende over selve streamen. Trenger derfor et eksternt nettverkskort i tillegg til det på hovedkortet. Jeg synes det høres noe rart ut at man ikke kan koble kameraet til PCen med USB el. for styring av det, men dette skal jeg sjekke når jeg finner ut hvilken modell det er. Kommer tilbake til hvilken modell kameraet er og hvilke program vi bruker, når jeg har fått tilbakemelding fra teknisk om dette. Budsjettet er som overskriften avslører, på 10k. Mulig dette endres noe, men det får vi eventuelt komme tilbake til. Er det AMD eller Intel som er veien å gå for tiden? Regner med at CPU, RAM og en god M2 SSD er de viktigste tingene her? GPU har vel lite å si på slikt? Mulig jeg er på bærtur. Trenger også et nytt og billig tastatur, da det vi har er fullstendig ubrukelig. Setter opp et forslag, og så er det bare å korrigere. Noe som er lurt å gjøre annerledes https://www.komplett.no/wishlist/shared/76bcb02c-1f1e-49f8-ab6b-c8b2659ecbc0 Spoiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå