Gå til innhold

Skyting i Oslo

:utakt

Anbefalte innlegg

:utakt skrev (2 minutter siden):

Er det ikke en rettighet å bosette seg der man vil? Skal staten blande seg inn og si at du får ikke lov å bo der du bor nå? Og hva om man eier boligen? 

Du skrev nå nettopp at de ble tvunget til å bo der? Hva mener du? Tvinges innvandrer å bo i Oslo? 

Mitt poeng er at du kan ikke skylde på storsamfunnet når enkelte grupper i samfunnet velger å bosette seg i ghettoer. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig menneskelig å søke sammen på et nytt sted. Akkurat som nordmenn gjorde det da vi reiste til USA for hundre år siden. 

Det sitter langt inne å tenke at staten bør styre hvor folk skal bo, men kanskje det er noe vi burde se på når folk flytter til Norge. "Du kan dessverre ikke bosette deg i Oslo, men du kan velge blant Dovre, Ørsta og Sortland". Om vi ikke gjør det allerede, jeg aner ikke hvordan det der funker. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (12 minutter siden):

Det er veldig menneskelig å søke sammen på et nytt sted. Akkurat som nordmenn gjorde det da vi reiste til USA for hundre år siden. 

Bare du som snakker om tvang. Jeg er enig at like barn leker best, men skal de leke sammen så må de leke pent. Men innvandrerne har ikke blitt tvunget til å leke sammen. 

Innvandrer skal selvfølgelig få bo i Oslo hvis de har råd til det, men har man ikke, det kan man ikke bo der. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

For ca. 6-7 år siden syklet jeg feil ved stovner og havnet mellom noen røde høyblokker. Ett typisk sosialt samlingssted med noen lekeapparater osv. Jeg var den eneste hvite der og det var et ekte "hvis blikk kunne drepe" øyeblikk fra de godt voksne som befant seg der. Jeg var i ferd med å spørre om veien siden jeg hadde syklet feil men stemningen ga ikke rom for det. Det var som om jeg hadde havnet midt i en landsby i midtøsten som jeg jobbet i med humanitært arbeid for noen år siden. Og de var veldig klare på at jeg ikke var velkommen der. Jeg stod å tittet litt på google maps på mobiltelefonen når jeg la merke til at de begynte å samle seg rundt meg med ca. 7 meters avstand (ikke for å hilse). Det var et klart aggresivt kropps og språkbruk på at jeg bare hadde å komme meg bort. Fremfor å finne ut hva misforståelsen bestod i syklet jeg ut av blokk "hesteskoen". Ingen av de snakket hverken norsk eller engelsk og det var vel hovedsaklig menn rundt 40-50 og eldre som så ut til å ville kjeppjage meg ut derfra. Det var ca. kl. 12 en en tidlig juni sommerdag hvor jeg hadde fri og tok meg en sykkeltur. Dette er også kun 6-7 år siden.

En rimelig absurd opplevelse da jeg er forholdsvis verdensvant gjennom tidligere arbeid i bla. midtøsten.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (2 timer siden):

Dette her er altså det vi har rekende rundt her i landet

https://www.nrk.no/osloogviken/terrordomte-brodre-sikta-for-mortensrud-drap-1.15706614

Hvorfor i helvette har vi tidligere IS krigere her i landet egentlig? Kan noen opplyse meg?

Kosovo Albanere, hvorfor er jeg ikke overrasket...

Bærum ble flommet over av folk fra Tsjetsjenia samt de områdene når BI ble lagt ned, triste greier de måtte vel fylle opp alle student boligene som var der.

Bærum har vel nesten hatt flere folk hos Daesh enn hva Oslo har ..

Sitat

It comes after parliament in the Netherlands voted to deploy the so-called Emergency Break Mechanism for Albania due to concerns about rising criminal activity by Albanian nationals in the country.

Parliament asked the Dutch government to invoke the visa suspension mechanism, citing an increase in both criminality and illegal migration from Albania.

Synd at Nederland ikke vant fram med dette.

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gjest Baardsen skrev (På 26.10.2021 den 0.38):

Kanskje skru opp prisene på ammo en god del vil avhjelpe situasjonen? 

Innvandringspolitikken har ikke vært helt "edru". Vi har f eks to iranske flykaprere gående på trygd.  

De skulle bli SÅÅÅ snille. Det ble de ikke. De fikk jobb, hus, kone og barn. 

Etter å ha skremt livskiten av et flymannskap på Gardermoen og helt fly fullt med livredde passasjerer. Helt uten skrupler og totalt fokus på et bedre liv på bekostning av mange og mye over lang tid. De ville til Norge og slaraffenlivet de visste vi kunne by på. Totalt frie for respekt for menneskeliv. Håndgranatene ville trolig drept 20-50 mennesker om de gikk av. Begge hadde hver 2 usikra russiske granater, en i hver hånd. Hvis en hadde gått av ved et uhell ville de andre tre gå av litt etter som følgeskade.

Danmark har "Blågårdspalæstinenserne". En gruppe opprinnelig jordanske sigøynere som først var kriminelle i Jordan til kongen der kastet ut 150 000 av de fordi de ikke lot seg integrere. Så dro de til Libanon og slo seg sammen med lokale kriminelle bander til myndighetene sendte dem med gratis fly til Danmark der de fant en gjeng dumme naut som trodde på røverhistoriene deres. 

Les her på side 20 eller Her i Wiki  eller Her i Nettavisen Pio  eller Her da mirakelet i Blågårdskirken skjedde. 

Det er ligehen fantastisk at det går an å hente de verste kjeltringene i hele Midtøsten hjem til lille Danmark. 

Sverige huser hele kompanier av trente soldater fra de verste områdene i Midtøsten som bare kommer for å nyte slaraffenlivet og fostre opp nye generasjoner av stadig farligere narkobander og andre kriminelle. Det kommer farlige folk fra hele Midtøsten for å delta i festlighetene og få sin del av milliarder av skandinaviske narkopenger. 

Lenke til kommentar
On 10/25/2021 at 10:26 PM, :utakt said:

Nå går det snart ikke en uke uten at det er skyting i Oslo. Det er skikkelig utrivelig at det er blitt sånn. Politiet er tydeligvis på etterskudd når det kommer til hvem de bør følge med på.

Savner mer handlekraft fra byrådet. Noe mer enn fritidsaktiviteter for ungdom. Den linja de er på nå funker åpenbart ikke. 

Dagens... 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/47WqRV/person-skutt-paa-stovner

Det er interessant å følge debatten her. Mange gode innspill fra grasrota. 

https://www.oslodebatten.no/

De har kanskje blitt lei knivstikking ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...