saks6 Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Hei! Har nå en 3 år gammel Samsung Galaxy S8. Den bærer preg av alderen og batteriet osv. begynner å bli elendig. Skal da kjøpe meg en ny telefon og vurderer i hovedsak en versjon av Iphone 13 (vanlig, Pro eller Pro Max), eller Samsung Galaxy S21 (vanlig, pluss eller ultra). Har vært fornøyd Samsung-bruker i mange år og hadde egt. aldri tenkt at jeg kom til å vurdere en Iphone i det hele tatt. Er usikker på hvilken telefon, og hvilken versjon jeg skal gå for. Hadde vært gøy å prøvd Iphone for å se om jeg blir mer fornøyd der enn med Samsung, men er mye å bruke nesten 15 000,- bare for å prøve det ut. Blir brukt til en god blanding av alt (sosiale media, nyheter, mail, kamera osv.). Ser ikke veldig mye film, og spiller ikke noen store spill heller. Har ikke noe annet av Apple produkter. Ser at det er flere som har vurdert Iphone for første gang i det siste på forum og diverse andre plasser. Vet jeg kommer til å savne blant annet tilbake-knappen hvis jeg går over til Iphone, er det noe annet jeg kommer til å savne? Kom gjerne med argumenter for hva du mener jeg burde gå for, og hvorfor! Har også vurdert swap ettersom jeg egentlig er glad i nye duppedingser, men er litt usikker så gjerne kom med en mening angående det også om du har! Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg vil gjerne anbefale iPhone 13 Pro, for det er en fantastisk god telefon som jeg tror du vil bli veldig fornøyd med. Men jeg kan dessverre ikke. Det koster så j***a mye at jeg synes det helt hinsides all fornuft å bruke så mye på en telefon. Har en S21 selv og må innrømme at den suffer. Hadde S10 før dette og jeg ser knapt noen forskjell i det hele tatt. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg var han "aldri iphone", men så starta jeg og tenke litt og kom frem til at jeg bar er en helt alminnelig telefonbruker. Trenger ikke alt android lar deg gjøre vs ios. Gikk for iphone xs når den kom ut og har egentlig vært veldig fornøyd. Det skal sies at jeg får ny telefon av arbeidsgiver hvert andre år, så jeg kjøper ikke noe selv. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Tilbakeknappen savner jeg ikke et sekund. Føles gammeldags synes jeg. Bare å sveipe opp. Har aldri slått feil på verken min iPhone 12 Pro Max Eller iPad Pro. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg startet i sin tid med en iPhone 4 og har siden vært innom forskjellige modeller fra Samsung, Sony, Nokia og Huawei. Har særlig likt 'Android One' enhetene de siste årene. Kjøpte nå nylig en iPhone 13 Pro etter mange år uten iPhone. Må innrømme at det framstår som at de har truffet ganske bra med denne modellen. Nydelig kamera, bra batteritid og hele brukergrensesnittet til iOS syns jeg har blitt veldig bra! Dyr, ja. Men personlig sitter jeg ikke med en følelse av at det var bortkasta penger. 1 Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2021 Takk for svar! Etter å ha sett litt mer heller jeg nok ganske mye mot en Iphone 13 Pro, selv om den egt. er litt i dyreste laget. Noen tips til deksel, ladere etc? Skal ikke ha lommeboketui, men skal ha plass til kort. Usikker på om magsafe- deksel, kortholder og deksel egt. er verd pengene. Eller om jeg like så greit kan kjøpe et billig deksel og en vanlig lader. Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 saks6 skrev (46 minutter siden): Takk for svar! Etter å ha sett litt mer heller jeg nok ganske mye mot en Iphone 13 Pro, selv om den egt. er litt i dyreste laget. Noen tips til deksel, ladere etc? Skal ikke ha lommeboketui, men skal ha plass til kort. Usikker på om magsafe- deksel, kortholder og deksel egt. er verd pengene. Eller om jeg like så greit kan kjøpe et billig deksel og en vanlig lader. Du har det igjen på at du får igjen mye mer for telefonen om 1 år enn med en android telefon. Hadde du handlet i helga som var hadde du fått 20% hos power så om du kan vente å handle på neste supertilbud kan du nesten selge den igjen om et år for det du gir på tilbud. Om du skulle «bruke den opp» har du oppdateringer i minst (!) 5år så du har telefonen mye lenger enn at du knapt får oppdateringer til første året med unntak av sikkerhets oppdateringer på mange android telefoner. Mindre viktig om du skifter ofte såklart.. billig deksel og vanlig lader gjør jobben fint. MagSafe er for å få maks effekt av trådløs lading samt at du slipper å treffe så godt på laderen siden den låser seg fast. Det er nesten mer en «luksus» greie om du vil ha den lettere å treffe laderen. Jeg bruker IKEA sin nedfelt i kontorpult/nattbord fortsatt å det virker like fint. Deksel er mer hvilken kvalitet du vil ha. Apple sine egne er som andre telefon produsenter sine deksler dyrere enn ettermarked, men så passer de veldig bra og holder høy kvalitet. Jeg koster på meg den ekstra 200lappen i året i original deksler på min private, men på jobb iPhone har jeg spigen som også er helt ok. Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2021 minim skrev (1 time siden): Du har det igjen på at du får igjen mye mer for telefonen om 1 år enn med en android telefon. Hadde du handlet i helga som var hadde du fått 20% hos power så om du kan vente å handle på neste supertilbud kan du nesten selge den igjen om et år for det du gir på tilbud. Om du skulle «bruke den opp» har du oppdateringer i minst (!) 5år så du har telefonen mye lenger enn at du knapt får oppdateringer til første året med unntak av sikkerhets oppdateringer på mange android telefoner. Mindre viktig om du skifter ofte såklart.. billig deksel og vanlig lader gjør jobben fint. MagSafe er for å få maks effekt av trådløs lading samt at du slipper å treffe så godt på laderen siden den låser seg fast. Det er nesten mer en «luksus» greie om du vil ha den lettere å treffe laderen. Jeg bruker IKEA sin nedfelt i kontorpult/nattbord fortsatt å det virker like fint. Deksel er mer hvilken kvalitet du vil ha. Apple sine egne er som andre telefon produsenter sine deksler dyrere enn ettermarked, men så passer de veldig bra og holder høy kvalitet. Jeg koster på meg den ekstra 200lappen i året i original deksler på min private, men på jobb iPhone har jeg spigen som også er helt ok. Dumt at jeg ikke bestemte meg tidligere og fikk den til 20%. Ser Apple.no kan ikke levere Pro 128GB før i starten av desember. Elkjøp har ubekretet lagerdato 02.11. Kan dette stemme sånn cirka eller prioriterer Apple egen butikk først? Noen anelse om det kommer super-tilbud på black friday som er verdt å vente 1 mnd på? Telefonen jeg har i dag fungerer, men har jo lyst på ny ganske kjapt. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 minim skrev (5 timer siden): Hadde du handlet i helga som var hadde du fått 20% hos power så om du kan vente å handle på neste supertilbud kan du nesten selge den igjen om et år for det du gir på tilbud. Dingsene fra Apple er normalt unntatt fra 20% rabatten med DNB MasterCard. En av tingene jeg liker ved Apple/iOS er at selv seks år gamle enheter får oppdateringer, både sikkerhetsfikser og nye versjoner av iOS. Med Android-baserte enheter er man mer prisgitt produsenten som gjerne dropper å oppdatere enhetene sine etter få år og man blir sittende med en enhet som i verste fall er åpen for alskens svineri. Har selv et Samsung Tab A nettbrett (Android 8.1) og det har ikke fått oppdateringer fra Samsung på omtrent halvannet år. Google/Android har gitt ut sikkerhetsfikser til 8.1 etter den datoen men jeg kommer neppe (les:aldri) til å se de oppdateringene fra Samsung. Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 NoBo skrev (14 minutter siden): Dingsene fra Apple er normalt unntatt fra 20% rabatten med DNB MasterCard. En av tingene jeg liker ved Apple/iOS er at selv seks år gamle enheter får oppdateringer, både sikkerhetsfikser og nye versjoner av iOS. Med Android-baserte enheter er man mer prisgitt produsenten som gjerne dropper å oppdatere enhetene sine etter få år og man blir sittende med en enhet som i verste fall er åpen for alskens svineri. Har selv et Samsung Tab A nettbrett (Android 8.1) og det har ikke fått oppdateringer fra Samsung på omtrent halvannet år. Google/Android har gitt ut sikkerhetsfikser til 8.1 etter den datoen men jeg kommer neppe (les:aldri) til å se de oppdateringene fra Samsung. Neida. Har kjøpt selv mange ganger. Du kjøper med telenor og sier opp telenor abo dagen etterpå. Det er ingen binding. Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 saks6 skrev (4 timer siden): Dumt at jeg ikke bestemte meg tidligere og fikk den til 20%. Ser Apple.no kan ikke levere Pro 128GB før i starten av desember. Elkjøp har ubekretet lagerdato 02.11. Kan dette stemme sånn cirka eller prioriterer Apple egen butikk først? Noen anelse om det kommer super-tilbud på black friday som er verdt å vente 1 mnd på? Telefonen jeg har i dag fungerer, men har jo lyst på ny ganske kjapt. Det kommer ganske sikkert nytt supertilbud uke 48: 2-4. desember om du kan vente Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 (endret) minim skrev (6 minutter siden): Det kommer ganske sikkert nytt supertilbud uke 48: 2-4. desember om du kan vente Er vel annenhver supertilbud som har 20% på power så fullt mulig det ikke gjelder da. Men så er det også rett før jul mulig de vil selge litt ekstra. Jeg hater at det ikke gjelder ipad da.. Endret 26. oktober 2021 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
saks6 Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2021 minim skrev (8 minutter siden): Det kommer ganske sikkert nytt supertilbud uke 48: 2-4. desember om du kan vente Hmmm... Er jo kjekt å spare noen kroner, men er jo så kjedelig å vente(!). Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Comma Chameleon skrev (6 minutter siden): Er vel annenhver supertilbud som har 20% på power så fullt mulig det ikke gjelder da. Men så er det også rett før jul mulig de vil selge litt ekstra. Jeg hater at det ikke gjelder ipad da.. Kommer ett 11 november på xxl 😛 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå