DVDLOVER25 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Prøvde å brenne noen Datawrite Classic (røde plater) med denne brenneren, men den ville ikke godta dem (not compitable/eller noe slikt). Prøvde å brenne en billig plate (white label), den ble godtatt, men tokk utrolig lang tid å brenne. En selger på komplett sa til meg at han kjente en som brente white label plater på 8x, er dette mulig eller er det bare noe han sier? Finnes det noe software som er bedre elle like bra som nero 6? Er det noe måte å brenne på en fast hastighet, så ikke nero eller plextor brenner automatisk mye saktere? Jeg hadde firmware 1.02, men har nå oppgradert til 1.04. Er det noen anbefalinger om hva jeg kan gjøre? Kjøpte noen thats write 4x dvd-r plater, bør jeg bytte dem mot dvd+r, eller er det trygt å bruke dem? Håper på hjelp med dette da jeg er ganske fersk på dette. Takk på forskudd DVDLOVER25 Lenke til kommentar
DVDLOVER25 Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 hei igjen, Jeg håper på at det er noen profesjonelle her som kan hjelpe meg, da jeg ikke er noe ekspert på dette området ennå :-) Takker og bukker på forhånd. DVDLOVER25 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 1: Datawrite er meget varierende i kvalitet. Plextor sperrer bruk av enkelte plater med for dårlig kvalitet. 2: That's write DVD-R er helt ok sammen med plextoren etter mine erfaringer. 3: White label DVD-R er kun 1X, men virker på 2X i plextoren. 2X = ca 29 minutter brennetid for en full plate. Nei disse vil aldri virke på 8X. 4: Nero er bra, bare husk å oppdatere til siste versjon, 6.3.0.2. Bruker stort sett bare dette selv. 5: Brenneren velger selv hastighet ut fra plate, dette kan overstyres ved å velge en lavere hastighet, men du kan ikke velge høyere hastighet. Lenke til kommentar
DVDLOVER25 Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Tusen takk for hjelpen OC-Freak, Jeg hadde den nyeste nero instalert men leste her et sted at det var tryggere/bedre å brenne med nero551042. Går det ann å ha begge (nye og gamle nero) instalert samtidig, eller er det ikke noe vits? Finnes det noen andre alternativer uten om nero og deepburner, som jeg kan brenne filer fra pcen med ( ikke bare dvd kopiering). ps hvodan får du whitelabel til å brenne på 2x, jeg prøvde men fikk bare brent på 1x = en time. Igjen takk for hjelpen. DVDLOVER25 Endret 9. januar 2004 av DVDLOVER25 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 1: plextor har muligens redusert faten til 1X med siste firmware for whitelabel. Skal nevnes at dette er MEGET dårlige plater. 2: Ja det var noen problemer med tidligere Nero 6 versjoner, men 6.3.0.2 har ikke disse problemene. Nei tror ikke du kan ha begge versjonene installert. 3: CopytoDVD er et enkelt og ok program for ren databrenning. www.vso-software.fr simpelt - men problemfritt. Lenke til kommentar
DVDLOVER25 Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Takk igjen OC-Freak. Men ang White label, jeg har nesten brent 25 stikker ( noen på nec 1300a og noen på plextor px-708a), og jeg har ikke brent en eneste feil. De er litt trege men for meg har de funket meget bra både for video og data. MYE bedre en Datawrite . Forresten prøvd Thats Write dvd-r platene, må si at jeg er ganske fornøyd til nå. Har også kjøpt noen spindler med Thats write DVD+r, men har ikke rekket å prøve dem ennå. Igjen takker og bukker for all hjelp DVDLOVER25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå