Gå til innhold

Virker 1stk XP som erstatning for defekt MP2200+

OlaPirat

Anbefalte innlegg

Har et hovedkort hvor den ene MP2200+ prosessoren er defekt. Vil det virke å sette inn en XP2200+ prosessor for å erstatte den ustabile MP2200+ prosessoren? Ser at MP2200+ ikke lenger er i salg, så da må jeg eventuelt kjøpe inn to stk MP2400+ prosessorer.

Hardware-modifisering er i dette tilfellet uaktuelt, så det kan ikke være noen løsninger med å kombinerer broer på prosessoren for å endre ID.

Pris på 1stk XP2200+ ca 600,-

Pris på 2stk MP2400+ ca 2400,-

UYtelsesforskjellen er uvesentlig, så det er veldig enkelt å velge, hvis XP kombinert med MP virker. Har tilgang på både Gigabyte og Asus dual-hovedkort, hvis hovedkortet betyr noe.

Håper på svar fra folk som har prøvd dette selv, og ikke de som har søkt på Google og funnet noe der. Det har jeg gjort selv, og jeg har funnet mye delte meninger på om dette virker eller ikke.

Endret av olapirat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at XP fungerer. Jeg tror biosen detekterer L5-broene for å avgjøre om det er en XP eller MP. Dersom det er en XP så vil den neppe la deg kjøre begge CPU'ene.

Om du ikke har "tuklet" med CPU'en: Benytt reklamasjonen (5år) så får du en ny gratis. (sikkert MP2400+) Det går fint å kjøre den sammen med en MP2200+. (man stiller vel multiplier individuelt i biosen?) Om du er skeptisk så kjøper du bare en MP2400+ i tillegg fra samme plassen. (1200kr ?)

PS. legg ut en forespørsel i bruktmarkedet. Kanskje noen har nettopp en MP2200+ til overs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...