Gå til innhold

PC må restartes ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Har et mildt sagt rart problem. Har en ganske gammel AMD Athlon XP 1700+ (1466hmz) på et EPoX EP 8KHA med 512 MB DDR ram i en brikke.

Systemet har fungert problemfritt helt inntill nå nylig.

Når jeg skrur på maskinen kommer alle de vanlige lydene i 10 sekunder, så ingen forandring. Skjermen får ikke signal, ikke noe lys på tastatus eller mus lyser (begge USB).

Ved å trykke inn restart-knappen, så restarter den og virker som vanlig. Hvis jeg restarter for fort etter å ha skrudd på, forblir det svart.

Når jeg er i Windows og avslutter med restart maskin, så stopper maskinen igjen med svart skjerm på oppstarten.

Er dette et tegn på at moboet begynner å råtne elns?

--

På forhånd takk

Bull_Dozer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SÅ lenge du har løsning på problemet (restart etter en stund) er det vel ikke et gigantisk problem? :p

Var jeg deg ville jeg prøvd å starte opp med så få enheter som mulig (fjerne harddisker, lydkort, nettverkskort, mm) og eventuelt prøve med et annet HK.

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet, den stoppet veldig tidlig i BIOS. Men siden min PC står på hele tiden så var det ikke så problematisk at jeg gadd finne ut av det.

Så brant HK, fikk nytt og nå er problemet borte. Så jeg gjetter at det enten var et lite hardware problem på HK, eller en innstilling i BIOS setup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...