RaymondK Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Har en spalte rundt en garasjeport jeg tenkte å vindtette for vinteren. Tenkte først å dytte inn en tynn bunnfyllingslist. Men så kom jeg til å tenke på vindsperretape. Den er jo potte tett, men laget for å holde i 30 år og dertil kostbar. Tro om ikke gaffa kam holde like tett bare for en vinter? Til våren skal porten kunne åpnes og tapen fjernes Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Ja..... absolutt. Vindtett, vanntett, idiottett. Fungerer knall det. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Gaffatape kan jo brukes som en nødløsning for å tette for eksempel en bademadrass. I så fall må den vel også være vindtett? Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2021 1 hour ago, ITtraktor said: Gaffatape kan jo brukes som en nødløsning for å tette for eksempel en bademadrass. I så fall må den vel også være vindtett? Det anser jeg som bevis på at gaffa må være vindtett Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2021 Da ble det fugeskum rundt karm og mur -gummilist i bunn og nedre halvpart av siden. -bunnfyllingslist i toppen -gaffa over spriket mellom øvre halvpart av port og karm -jekkestropp for å holde porten skikkelig inntil. blir å skru en vintermatte over hele greia før jeg gir meg er bare lager/verksted, men stua er i etasjen over, så blir fort gulvkaldt der oppe. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Tror nok det var smart. Gaffatape er tett nok den, men har litt mer tvil ang om limet på den holder en vinter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Skikkelig tape holder nok. Billig-tape, f.eks. Biltema sin, vil nok ikke holde så lenge. Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2021 12 minutes ago, sedsberg said: Skikkelig tape holder nok. Billig-tape, f.eks. Biltema sin, vil nok ikke holde så lenge. Ja hvilken gaffatape er egentlig best? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Tesa og Gorilla tror jeg skal være veldig bra. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Gaffatape (Gaffer tape) er nok ment for innomhus bruk. Finner fint lite om temperatur-specs på den. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Det finnes utendørstyper også. Til å reparere lerret, presenninger etc. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Hvis det ikke kan fikses med gaffateip så har du ikke brukt nok gaffateip. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 Billigtapen er det fort bare trådene og noen limrester igjen av etter en vinter utomhus, litt etter hvor flaks du har. Dyrere tape er ofte mer holdbar. Det er ikke 100% fasit, men du kjenner ofte forskjellen på en god og ikke fullt så god tape. Den gode er ofte litt tykkere og mer, hva skal jeg si, seig. Den ikke fullt så gode er ofte tynnere, blankere og mer plastikkaktig i finishen. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 23. oktober 2021 Del Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Limet til gaffa holder nok over vinteren, men ikke stort lenger. Har dårlig erfaring med holdbarhet på limet. Merk da mener jeg original gaffa. Annen tape har vært dårligere. Tapen er best på det i bli surret rundt noe mange ganger. Kjøp original fra Tesa. Best lim. Endret 23. oktober 2021 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå