Gå til innhold

Hvilket skjermkort?!

TroNyX

Anbefalte innlegg

Mnjaa..

Skal kjøpe nytt skjermkort..

For det første.. er Gainward noe og anbefale!?

Jeg har tenkt på geforce fx 5900.. men ikke nøyaktig hvilket...

Stusset litt på det der http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Det har noe som heter 2.2 ns ?!

Hva er ns og vil det ha noe og si når jeg spiller!?

Så dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Dette er 800 kroner billigere men det har 2.8 ns (?!)

Så jeg lurer på hvorfor det ene skjermkorter er 800 kroner dyrere, kjerna kjører jo begge på 400 mhz!

Og hvilket burde jeg ta hvis jeg vil ha Max FPS konstant, som i cs feks?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan absolutt anbefale Gainward, men ser at MSI sine GeforceFX kort har kommet bra ut i tester diverse plasser, grunnet utrolig bra bundle.

Eneste forskjellen jeg klarte å finne mellom kortene var at det dyreste, som du sier, har 2.2ns ram, usikker på om ram'en også er klokket høyere, noe som er godt mulig.

Det er også en forskjell i kjøleløsningene på de 2 kortene, men hvilket et som bråker minst er vanskelig å finne ut.

Du vil nok få ca. samme fps. med de 2 kortene, men det dyreste er nok det mest overklokkingsvennlige, grunnet bedre ram og kjøling. så da får det være opp til deg hvilket kort du vil bruke høvdingene dine på :p

Lenke til kommentar

Heh.. 2 vifter må vel bråke mere..?

Er det ikke mulig og få et high tech skjermkort som ikke bråker , eller er "stille"..

i det minste litt.. som jeg har fått med meg er det til 2.8 k som ligger på 2.2 ns et kort med raskere minne men så har det to vifter og bråker sikkert mye mere..

Noen som har noen ideer for og få et generell stillegående skjermkort!?

Lenke til kommentar

skal du ha skjermkort med god ytelse sammenlignet med alt som er på markedet så ikke finn på å kjøpe Geforce FX kort... skaff deg et ATI radeon kort.

Radeon 9600xt el 9800 PRO

9800 pro kan du få for ca 2500kr på www.pcutstyr.no, det må vel være det beste du kan investere i nå mener jeg :)

Lenke til kommentar
skal du ha skjermkort med god ytelse sammenlignet med alt som er på markedet så ikke finn på å kjøpe Geforce FX kort... skaff deg et ATI radeon kort.

Han har allerede bestemt seg for et GF FX kort, så da er vel dett unødvendig.

Hvilken versjon du burde velge, kommer an på om du har tenkt til å overklokke, da er kortet med 2,2 ns minne å anbefalle, siden det er laget for å tåle høyere hastighet. Dvs. du kan kjøre opp minnehastigheten en del lenger en på kortet med 2,8 ns. minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...