Gå til innhold

Bør du alle som jobber helsetjeneste tar vaksiner?

Anbefalte innlegg

fivebigcities skrev (Akkurat nå):

Dette er det som sagt delte meninger om. 👍

Meningene er gjerne delte, men det er stor forskjell mellom sidene. Det er ingen folk som ønsker å bli behandlet av en ikke vaksinert person om de har valget. Å med ingen mener jeg de aller aller fleste og ser vekk i fra promillen. 

Jeg ga klar beskjed når min datter var innlagt på barneavdelingen sist måned, de får ikke nærme seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, Salvesen. said:

Meningene er gjerne delte, men det er stor forskjell mellom sidene. Det er ingen folk som ønsker å bli behandlet av en ikke vaksinert person om de har valget. Å med ingen mener jeg de aller aller fleste og ser vekk i fra promillen. 

Jeg ga klar beskjed når min datter var innlagt på barneavdelingen sist måned, de får ikke nærme seg.

Jeg snakker selvsagt om delte meninger blant fagfolk. 😉

Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (2 minutter siden):

Dette sier ikke noe om helsepersonells syn på behovet for vaksinasjon i møte med pasienter, nødvendigvis. 😉

Ånei? Det er jo frivillig, så det sier vell det meste. De aller fleste ser på det som en nødvendighet. For de tror på moderne forskning som viser til at det er tilfellet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Salvesen. said:

Ånei? Det er jo frivillig, så det sier vell det meste. De aller fleste ser på det som en nødvendighet. For de tror på moderne forskning som viser til at det er tilfellet.

Er nok mer enn møtet mellom helsepersonell og pasienter som ligger bak valget om å vaksinere seg, tenker jeg. 🙂

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Det er ingen folk som ønsker å bli behandlet av en ikke vaksinert person om de har valget.

Om valget var mellom en person uten verneutstyr men med en usikker vaksine og en person i fullt verneutstyr uten vaksine så vet jeg hva jeg ville valgt.

Hva er poenget med å tvinge dem til å ta vaksine når man heller kan tvinge dem til å ha på en heldekkende drakt med eget respirasjon system? Det ene er jo helt klart mye tryggere for begge parter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Om valget var mellom en person uten verneutstyr men med en usikker vaksine og en person i fullt verneutstyr uten vaksine så vet jeg hva jeg ville valgt.

Hva er poenget med å tvinge dem til å ta vaksine når man heller kan tvinge dem til å ha på en heldekkende drakt med eget respirasjon system? Det ene er jo helt klart mye tryggere for begge parter.

Det er ingen på sykehuset som bruker verneutstyr nå, de er vaksinert. Såklart, de som er tett på viruset bruker utstyr da vaksinen ikke er 100%. 

Altså har du ikke noe valg. Eller jo, du kan jo be om en uvaksinert uten verneutstyr. Lykke til. Kanskje du får noen homopat kuler med på kjøpet, fikser nok svulster og det som er! 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at man fort er uten pasientkontakt i 6 måneder hvis man har vært på et sykehus i utlandet med MRSA smitte, som helsepersonell, så synes jeg det er helt greit å kreve det samme med vaksinen. Dvs null pasientkontakt til smitten er borte i innad i Norge (noe som ikke skjer i nærmeste framtid) og null pasientkontakt hvis du har vært i utlandet, som uvaksinert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tre av fem smittede helsearbeidere var uvaksinerte – eldre beboere smitta
https://www.nrk.no/sorlandet/tre-av-fem-smittede-helsearbeidere-var-uvaksinerte-_-eldre-beboere-smitta-1.15703941

Sitat

14 eldre tilknyttet hjemmetjenesten i Lyngdal er smitta av korona. Ordføreren mener et nasjonalt vaksinekrav for helsearbeidere bør på plass. (...)

NRK har de siste ukene skrevet flere saker om uvaksinert helsepersonell. Flere dødsfall kan knyttes til dette.

Det begynner å bli noen innleggelser og dødsfall som følge av uvaksinerte helsearbeidere nå. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Det begynner å bli noen innleggelser og dødsfall som følge av uvaksinerte helsearbeidere nå.

hvordan vet du det er "som følge av uvaksinerte"? kan ikke "den" uvaksinerte lik så godt ha blitt smittet av en vaksinert kollega?

her er alle smittede vaksinert:

"Elleve beboere og tre ansatte er koronasmittet ved Siljuslåtten sykehjem i Bergen. Alle de smittede er vaksinert mot covid-19, enten med én eller to doser. Beboerne er fullvaksinerte.
https://www.itromso.no/ntb/iriks/2021/08/09/14-smittet-på-sykehjem-i-Bergen-melder-Bergens-Tidende-24394487.ece

en annen, alle beboerne har fått tredje vaksinedose og ansatte vaksinert

"13 beboere og åtte ansatte ved Belset omsorgsbolig er smittet med koronavirus, opplyser kommuneoverlegen i Bærum. Én er innlagt på sykehus.
https://www.budstikka.no/helse/smitteutbrudd-ved-omsorgsbolig/667669!/

med andre ord, hvem som har forårsaket/smittet hvem, kan man ikke være bastant på så sant man ikke kjenner "pasient 1"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (15 timer siden):

For det er ikke ønskelig. Derfor tar de fleste vaksine. 

Tuller du nå eller er du virkelig seriøs? 

Du påstår at dem skal tvinges til å ta vaksine, altså er det ikke ønskelig.

Hvorfor skal de da ikke tvinges til verneutstyr som beviselig er sikrere enn vaksinen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...