Mr.M Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Salvesen. skrev (8 minutter siden): Men jeg er enig at de bør omplasseres uten kontakt med medmennesker. For å unngå unødig smitte. det kan ledelsen allerede gjøre i dag, uten at det vedtas noe ny lov, såvidt jeg har skjønt. (uten kontakt med medmennesker er vel i praksis vanskelig?, men uten kontakt med pasienter er jeg enig i) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Mr.M skrev (11 minutter siden): det kan ledelsen allerede gjøre i dag, uten at det vedtas noe ny lov, såvidt jeg har skjønt. (uten kontakt med medmennesker er vel i praksis vanskelig?, men uten kontakt med pasienter er jeg enig i) Ja det er sant, pasienter:) Fruen er i helsevesenet. Det er noen få som ikke har tatt den av ikke åpenbare grunner. Disse behandler fortsatt pasienter, dessverre. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Mr.M skrev (9 minutter siden): uten kontakt med medmennesker er vel i praksis vanskelig Hva kan de gjøre, være på et kontor og skrive "Jeg skulle ha vært vaksinert" tusen ganger på tavla hver dag før de går hjem? Og det vil være andre som tar over arbeidsoppgavene deres (hvis noen andre kan skaffes), uten noen dato for når vikariatet skal opphøre. Må jo si det minner veldig om oppsigelse. Bortsett fra at de kan være på arbeidsplassen og gjøre noe unyttig, og få lønn for det. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Det er noen få som ikke har tatt den av ikke åpenbare grunner. Disse behandler fortsatt pasienter, dessverre. da er det ledelsen som svikter, hvis det altså er "alment" kjent hvilke personer det gjelder. De har faktisk plikt til å ta grep for å unngå det, eks. omplassering til andre oppgaver.Trenger ingen lovendring, det er visst innafor dagens regler. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Mr.M skrev (1 minutt siden): da er det ledelsen som svikter, hvis det altså er "alment" kjent hvilke personer det gjelder. De har faktisk plikt til å ta grep for å unngå det, eks. omplassering til andre oppgaver.Trenger ingen lovendring, det er visst innafor dagens regler. Ja ledelsen er ikke akkurat kjent for å være gode, de er også veldig underbemannet. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Ikke hvis man ikke viser symptomer, og følger reglene for smittevern. Er pasienten i tillegg vaksinert, så er det enda mindre grunn. Husk at vaksinerte også kan være smittebærere. 👍 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Budeia skrev (5 minutter siden): Hva kan de gjøre, være på et kontor og skrive "Jeg skulle ha vært vaksinert" tusen ganger på tavla hver dag før de går hjem? si det. jeg aner ingenting om hva slags passende arbeidsoppgaver som fins tilgjengelig på sykehus. Men nå er det jo ytterst få ansatte dette gjelder, så en eller annen måte lar det seg vel løse. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) forøvrig, for å spinne videre på evt. lovpålagt vaksinering, - bør stortingsrepresentanter som ikke er vaksinert, nektes adgang til Stortinget? - bør kassadama på Kiwi tvangsvaksineres? - bør skoleelever som ikke vaksinerer seg nektes adgang til skolen? Endret 25. oktober 2021 av Mr.M 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Mr.M skrev (3 minutter siden): forøvrig, for å spinne videre på evt. lovpålagt vaksinering, - bør stortingsrepresentanter som ikke er vaksinert, nektes adgang til Stortinget? - bør kassadama på Kiwi tvangsvaksineres? - bør skoleelever tvangsvaksineres? Nei, det er det ikke behov for her i Norge hvor villigheten til å vaksinere seg er på et så godt nivå. Vil tro de aller fleste, om ikke alle på Stortinget er vaksinert. I andre land derimot, så kan det være hensiktsmessig og helt nødvendig for å øke andelen vaksinerte. Tvangsvaksinering blir noe annet igjen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Snikpellik skrev (7 minutter siden): Tvangsvaksinering blir noe annet igjen. jau, de kommer neppe løpende etter deg med nåla. men altså konsekvensen av å avstå, må/skal jo ha en følgereaksjon i en lovbestemmelse, som da evt. blir utestengelse. bare nevner det, for tingen har en tendens til å spre seg. Begynner kanskje med helsepersonell, men så utvides det til ymse grupper etterhvert. Og fins liksom mengde argumenter for å understøtte denslags policy hvis noen går for det. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 Snikpellik skrev (20 minutter siden): Vil tro de aller fleste, om ikke alle på Stortinget er vaksinert. det vet vi jo ikke da. I USA forlangte vel Biden & Pelosi at politikerne måtte vise frem korona-sertifikat for å få adgang til senatet/kongressen. Kommer kanskje hit også? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) Mr.M skrev (1 time siden): si det. jeg aner ingenting om hva slags passende arbeidsoppgaver som fins tilgjengelig på sykehus. Men nå er det jo ytterst få ansatte dette gjelder, så en eller annen måte lar det seg vel løse. Såvidt jeg vet er de fleste vaksinert i helsevesenet, så det gjelder ikke så mange, heldigvis. Men det finnes mange arbeidsoppgaver man kan sette ansatte i som gjør at de ikke har pasientkontakt. Jeg har fra før fagutviklingskompetanse, for eksempel, og kunne jobbet på kontor med for eksempel kursopplegg, forskningssamarbeid o.l om jeg hadde vært i jobb nå uvaksinert. Så finnes jo en del administrative oppgaver som mye forskjellig helsepersonell gjør i tillegg til pasientkontakt, for eksempel bestilling av medisiner, materiell, mat, telling av A og B preparater, journalarbeid osv. Så ser jeg vel for meg at uvaksinerte ansatte kan brukes ifbm med telemedisin. Endret 25. oktober 2021 av GiaMahan Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 fivebigcities skrev (1 time siden): Ikke hvis man ikke viser symptomer, og følger reglene for smittevern. Er pasienten i tillegg vaksinert, så er det enda mindre grunn. Husk at vaksinerte også kan være smittebærere. 👍 Ja en kan dø med belte i bilen også, men det er ganske smart å ha det på. Faktisk ulovlig å kjøre uten. På samme måte bør det være 'ulovlig' å drive på sånn uten vaksine.. 1 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 17 minutes ago, Salvesen. said: Ja en kan dø med belte i bilen også, men det er ganske smart å ha det på. Faktisk ulovlig å kjøre uten. På samme måte bør det være 'ulovlig' å drive på sånn uten vaksine.. Sikkerhetsbeltet i denne saken vil jeg hevde at er smittevernreglene. 😉 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 fivebigcities skrev (6 minutter siden): Sikkerhetsbeltet i denne saken vil jeg hevde at er smittevernreglene. 😉 Nei det er vaksinen, smittevern kommer utenom. Det er bevist at slike regler ikke er gode nok, se på Russland.. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 11 minutes ago, Salvesen. said: Nei det er vaksinen, smittevern kommer utenom. Det er bevist at slike regler ikke er gode nok, se på Russland.. Hva som er "godt nok" vil det alltid finnes delte meninger om. Men du får selvsagt mene hva du vil. 🙂 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 fivebigcities skrev (Akkurat nå): Hva som er "godt nok" vil det alltid finnes delte meninger om. Men du får selvsagt mene hva du vil. 🙂 Nei det er bevist, men noen tror bare ikke på forskning. Det er bare til å se på Russland. Der er mindre en 1/3 vaksinert og de dør av covid som aldri før. Dessverre lider befolkningen av misvisende info som deles om vaksinen og dette fører til død. En bør tenke seg om før en slenger med leppa, det er alvorlige konsekvenser. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 12 minutes ago, Salvesen. said: Nei det er bevist, men noen tror bare ikke på forskning. Det er bare til å se på Russland. Der er mindre en 1/3 vaksinert og de dør av covid som aldri før. Dessverre lider befolkningen av misvisende info som deles om vaksinen og dette fører til død. En bør tenke seg om før en slenger med leppa, det er alvorlige konsekvenser. Dette er ikke et spørsmål om hvorvidt vaksiner fungerer, men om det er nødvendig for helseansatte. 😉 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 fivebigcities skrev (Akkurat nå): Dette er ikke et spørsmål om hvorvidt vaksiner fungerer, men om det er nødvendig for helseansatte. 😉 Det er nødvendig for alle, for å bidra til å redusere smitte. Spesielt personer som er nær på utsatte pasienter. Det er enkel logikk! Det er helt uforsvarlig å la de nærme seg pasienter. Det er en åpenbar grunn til at vi startet vaksineringen der. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 25. oktober 2021 Del Skrevet 25. oktober 2021 12 minutes ago, Salvesen. said: Det er helt uforsvarlig å la de nærme seg pasienter. Dette er det som sagt delte meninger om. 👍 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå