msh Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hjelper det å skifte Kabinett for bedre kjøling. Jeg har Aopen full tower.Har tenkt til å skifte med chieftec midi kabinett. Tror dere jeg kan få ned temp på cpuen ved å skifte kabinett. Cpu Temp - 62 grader ved max belastning System temp - 42 grader Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Min erfaring er i alle fall at kabinett temperaturen stiger desto mindre kabinettet er. Det viktigste for å minske temperatuern er å sette inn vifte® Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Msh: Hva er kabinett temperaturen? Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Vel - jeg har Chieftek Dragon midi tower og kabinett-temperaturen min er 23 grader: en vifte i bunnen/front som blåser inn og en vifte toppen/bak som blåser ut + en litt saktegående stor sak i midten som roterer luften (montert inne i kabinettet - suger ikke luft uteninnfra) Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Selfølgelig vi det hjelpe. Mer luft og gods til å lede varme UT av kabinettet :smile: Men vifter er vel en mer sentral faktor. Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Ooooog det glemte jeg å si: Cpu rusler på en 46 grader uten særlig belastning og popper opp til 51 ved hard kjøring. (Amd Athlon 1400)(Taisol kjøler) Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 AOpen kassa kjøler skikkelig dårlig. Især dersom du har endel disker/cd spillere. ATA kablene vil da blokkere luftgjennomstrømningen fra den nedre delen av kassa og opp til den øvre. Kasse tempen min gikk ned fra 38 til 29 grader etter å ha bytta til et Chieftek kabinett. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Har selv ett AOPEN midi kabinett av 45/48 typen: Temperatur kabinett: 23degC Chipsett: ~31(varierer litt med belasting) CPU: 43~44degC(ca 48 ved max load) Da har jeg: 1 stk Athlon 1400 t-bird 2 stk IBM disker(ligger forøvrig på ca 37 degC) Det som er totalt miss i Aopen kabinettene etter min erfaring er plassering av kabinett vifte. Å sette den helt i bunnen er unyttig(bortimot ingen effekt), derimot svarer det seg å lage ett nytt hull for vifte bak under strømforsyningen ved siden av parallelporter etc. Det er fint plass til en 80x80x25 vifte der. Før hadde jeg to vifter en i bunnen(dvs under HDer CDstasjoner etc) og en under PSU. Den i bunnen klarte jeg å ødelegge, det morsomme var at temperaturen(e) ikke gikk opp i det hele tatt etter at den var borte, så det var bare ekstra støy. Har forøvring skiftet ut den originale PSU viften med en enermax 80x80x25 vifte, klippet over ledningene, stakk vifteledningene gjennom et selvlagt hull i PSU og brukte medfølgende overgang(fra 5.25 kontakt). Kult å kunne stille hastigheten på PSU viften uten å måtte skrue den opp. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Lurt med vifte som blåser inn nederst fremme.. Så vifte oppe bakerst til å dra ut varmen. Til bedre plass man har, til bedre plass har luften til å strømme gjennom kabinettet. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg har alltid sett for meg at vifter som blåser inn i kabinettet fungerer som "støvsugere" :smile: Jeg prøvde dette selv også, men fant ut at den naturlige strømningen fungerte bedre i mitt kabinett. Jeg regner med at poenget er å til en "gjennomtrekks"-effekt, dette fungerer kanskje bedre i store enn i små kabinettet. Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg har et Aopen hq45 midtower kabinett, mulig at det er sårlig kjørling i kabbinettet, men jeg har en athlon t.bird 1200@1333 CPU som ligger på 25-30 grader, noe som er akseptabelt. skaff deg en 120mm Delta og noen hørselsvern så går tempen ned [ Denne Melding var redigert av: Zeus på 2002-03-08 17:24 ] Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Vel, sjekk hvordan kablene i kabinettet ligger. De bør ikke blokkere for lufta. Strømkabler midt i kabinettet bør man også unngå. Jeg har testet dette på min maskin. Jeg kjører XP 1800+ i et Chieftec Draco kabinett. La først IDEog strøm fritt i kabinettet, gjerne plassert rett ved vifter og slikt. Temperaturen gikk meget fort opp. Deretter hang jeg alle strømkabler rundt en metallstang i øvre del av casen, opg førte dem ned langs siden, til de *måtte* gå ut til de forskjellige enheter. Samtidig flyttet jeg på IDE kablene som best det gikk (har enda ikke gjort dem runde, som igjen gir ENDA lavere tluftmotstand) Det førte til vesentlig lavere temperatur. Satte inn to vifter, viftestyring i tillegg, og temperaturen ble plutselig meget akseptabel. Testene er utført i et rom med vanlig romtemperatur (ikke det at jeg målte den... Kanskje jeg burde gjøre det neste gang!?) Før; (uten kabinettvifter, med utrolig plassering av kabler) 50 grader v. lav kjøring Var oppe i ca. 56, men da ville ikke jeg mer :wink: Nå; (med vifter, og minimalisering (bortsett fra runde IDE-kabler...) 45... Ved belastning maks oppe i 48 Med mindre rommet i seg selv blir litt varmere... Kjører ikke overklokket. NB; Dette var ekstrem plassering av det meste, så det er vel noe av den værste forskjellen du *kan* se i samme kabinett. _________________ -- I think, Therefore I am crazy! -- The means justify the end! -- -----BEGIN GEEK CODE BLOCK----- d+s+++:---a?C++LPW+Nw++++M++PS--Y--PGP--t++5++++X-R+++tv-b+++DI++h++r%!y ------END GEEK CODE BLOCK------ [ Denne Melding var redigert av: WebWarrior på 2002-03-08 17:31 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå