Part54321 Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 Tven min kan sende ut lyd gjennom optisk kabel eller hdmi(arc) Høyttaleren min kan ta imot lyd gjennom usb, optisk kabel, aux/minijack(3,5mm) eller phono. Jeg ønsker ikke å bruke optisk kabel fordi da kan jeg ikke regulere lyden på tv fjernkontrollen. Kan dere anbefale noe slags billig kabel omformer? Gjerne fra HDMi til noe annet uten mye tap av lydkvalitet og som er billig? Eller bør jeg gå for en slags universal fjernkontroll som lar meg custom programmere at lydknappene skal snakke med klipsch høyttaleren noen andre knapper med tven og de resterende knappene med dekoderen? Da kan jeg bruke vanlig optisk kabel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 Tror ikke det gjør noen forskjell om du bruker HDMI eller optisk. Digital lyd blir ikke volumregulert. Når man kan bruke TV fjernkontroll til å justere lyden på en lydplanke via HDMI så skjer det ved at det går styresignaler (CEC) til høyttalerens volumkontroll. Høyttaleren må altså kunne dekode disse signalene. 1 Lenke til kommentar
Part54321 Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2021 Så jeg bør gi opp ledningsalternativer og heller finne en universal fjernkontroll? Vet du om noen sånne fjernkontroller hvor en kan programmere hver enkelt tast individuelt basert på de trådløse signalene fra de originale fjernkontrollene? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Hvilken høyttaler er det snakk om ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Har ikke TVen en hodetelefonutgang du kan bruke? 1 Lenke til kommentar
Part54321 Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2021 Mato skrev (På 27.10.2021 den 11.05): Hvilken høyttaler er det snakk om ? Klipsch r51 sedsberg skrev (På 27.10.2021 den 11.14): Har ikke TVen en hodetelefonutgang du kan bruke? Nei Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. oktober 2021 Del Skrevet 30. oktober 2021 Part54321 skrev (På 28.10.2021 den 18.22): Klipsch r51 Nei da er nok det beste valget optisk ut , du vil ikke kunne justere volm via tv uansett , lyd fra tv deaktiverer du og bruker volumkontrol på høyttalerne ( regner med du har et par og ikke bare en høyttaler ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå