Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Parkeringsbot gjesteparkering

larz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Sverre1969 

Hvorfor skulle ikke "Forskrift om vilkårsparkering for allmennheten og håndheving av private parkeringsreguleringer" være gjeldende her? 

Edit:

Hmm... jeg ser at §3, 2.ledd kan tyde på at jeg tok feil, så jeg lar dette stå til "skrekk og advarsel" for meg selv 😉

Endret av BearCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
plankeby skrev (21 minutter siden):

Hva har trådstarter gjort nå i mellomtiden. Over to uker siden tråden ble startet. Man kan ha løst/oppklart mye på den tiden. 

Har klaget på forelegget, klagen ble avvist.
Har så vidt snakket med styret, som mener det var "dårlig gjort" av parkeringsvakten.
Har fått fast parkeringsplass.
Har lagt betaling til forfall da jeg ikke gidder å bruke mer tid på saken.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

P-Service er kanskje det verste parkeringselskapet som finnes i oslo og mange borretslag  bruker dem.

Faren min står som eier av bilen jeg bruker og da får jeg ikke parkere på gjesteparkeren hos dem ellers får jeg bot, selv om jeg ikke bor der og bilen er 100 % i mitt bruk.

Fått flere bøter fra dem på " kundeparkeringer " som dem styrer hvor av begrunnelsen " ikke kunde i butikk "   og må da alltid bruk tiden min for å sende klage og få dette  slettet ved å sende kvittering fra det tidspunktet jeg var der.

De virker til å aldri sove heller og gir bøter klokken 3-4 om natta i håp om at folk har glemt å f.eks fornye parkeringstiden sin.

Takk gud for at de går konkurs snart og det er åpnet konkursbegjæring

og hver gang dere får bot fra p-service , meldt dette inn til  parkeringsklagenemda så må pservice  betale saksgebyr på 500 kr

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har alltid klaget på litt tvilsomme parkeringsgebyrer. Foreløpig så har det endt opp med at kravet om parkeringsgebyr har blitt frafalt.

Man må vel først klage til virksomheten. Samtidig så utformes klagen slik at den bør kunne ha en god sjanse for å få medhold i Parkeringklagenemnda. Man gjør oppmerksom på at nå har dere siste sjanse til å trekke tilbake gebyret, eller så er klagenemda neste stasjon.

https://pklagenemnda.no/

Hvis ikke gebyret er godt nok begrunnet, så vil det nok ofte bli trukket tilbake før klagen går videre til nemnda.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
arne22 skrev (1 time siden):

Jeg har alltid klaget på litt tvilsomme parkeringsgebyrer. Foreløpig så har det endt opp med at kravet om parkeringsgebyr har blitt frafalt.

Man må vel først klage til virksomheten. Samtidig så utformes klagen slik at den bør kunne ha en god sjanse for å få medhold i Parkeringklagenemnda. Man gjør oppmerksom på at nå har dere siste sjanse til å trekke tilbake gebyret, eller så er klagenemda neste stasjon.

https://pklagenemnda.no/

Hvis ikke gebyret er godt nok begrunnet, så vil det nok ofte bli trukket tilbake før klagen går videre til nemnda.

Ser den, nå gikk det mer på at gebyret var så lavt at jeg ikke gadd, samtidig som jeg ikke vil hisse på meg styret når jeg nettopp har flyttet inn i ny leilighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...