Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten sier jeg kan ha sex med andre!

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en kar på 23 år og bor sammen med min samboer, noe vi har gjort i snart 4 år. Det siste året så har har det blitt lite sex og begynner å frustrere meg. Bare di to siste månedene så har vi gjort det 1 gang.

da jeg prøvde å spørre hvorfor hun ikke ville ha mere sex så sa hun at hun ikke var gira og visste ikke hvorfor. Di siste dagene så har hun sagt at jeg kan finne noen andre å ha sex med, og at hun ikke kommer til å se på det som utroskap. Bare di siste dagene så har dette blitt nevnt et par ganger.

hvordan skal man reagere på slikt? Etter hun sagt dette så har jo tanken vært der. Hun sier at hun vil at jeg skal ha et sexliv og om ikke hun kan skaffe det så kan noen andre gjøre det. har noen att lignende erfaringer? Tilleggsinfo er at vi har det veldig bra sammen ellers i hverdagen, bortsett fra i senga hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har levd ikke-monogamt med min kone i over 15 år. Ingen forhold er noen dans på roser, det har selvsagt vært oppturer og nedturer som i alle forhold. 

Hva, mer spesifikt, er det du lurer på?

Jeg kan også anbefale organisasjonen PolyNorge, det er en organisasjon som jobber for å få ut informasjon om og aksept for alskens ikke-monogame samlivsformer. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Dubious said:

Kanskje du bare er dårlig i senga?

Har hun orgasme med deg?
Kanskje hun får bedre orgasmer uten deg.

Kom igjen da.

Men altså, det er 101 grunner til hvorfor kvinner mister sexlyst (samme med menn forøvrig), og det er som regel ikke kun en faktor eller at du er dårlig i senga. Noen er også asexuelle som betyr at de har liten til ingen lyst på sex uansett hva. Tenker at siden dere har det fint ellers er det verd å forsøke å finne ut av hva dette skyldes. Om hun ikke vil snakke om det men fortsatt hevder det ikke er deg ville jeg bedt henne snakke med en psykolog, da det kan være traumatiske ting som ligger til grunn. Er det par-relatert kan dere ssmmen gå til en parrådgiver som kan sette igang prosessen med at dere snakker sammen. Om dette er et bra forhold som du ønsker synes jeg det er verd innsatsen i å prøve å løse dette.

Ps: sier ikke at ikke-monogami er dårlig, bare tilbyr alternativer. Finn det som fungerer for dere.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 87fc7...328

En jeg kjenner og en jeg vet av opplevde det samme.

For den første viste det seg etter hvert at dama ikke hadde følelser for fyren, men hadde det bra ellers, greit med penger, stort hus, reiser, osv. Hun så på ham som en veldig god venn. 

Startet med at hun ikke hadde lyst, ikke var tennt, at han måtte utforske uten henne og at det var greit. 

Men så hadde hun altså noen på si, og brukte dette som en måte å gjøre det greit på. Da var jo begge med på det.

Men han hadde i utgangspunktet ikke lyst til det, og valgte å avfeie det som en spøk ovenfor henne, og fulgte heller litt ekstra med. Vistes seg altså at hun fikk sitt andre steder. 

Han jeg kun vet om opplevde at dama riktig nok ikke hadde lyst, men det var andre ting som lå bak. Det spekuleres i om hun ikke stolte på ham. Ble lite hopping i halmen, og etter hver begynte hun å si at han fikk ordne seg andre steder. Etter noe tid med slikt mas gjorde han omsider det, og ble dermed kastet ut hjemme fra. Han måtte jo skjønne at hun ikke mente det, og om han var glad i henne så måtte han klare å motstå slikt osv. Ren testing. 

Behøver sette være relevant for deg? Nei. 

Poenget er at våre svar vil være basert på egne erfaringer eller ren gjetning, som ikke behøver treffe deg i det heletatt. 

Anonymous poster hash: 87fc7...328

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (57 minutter siden):

Jeg har levd ikke-monogamt med min kone i over 15 år. Ingen forhold er noen dans på roser, det har selvsagt vært oppturer og nedturer som i alle forhold. 

Hva, mer spesifikt, er det du lurer på?

Jeg kan også anbefale organisasjonen PolyNorge, det er en organisasjon som jobber for å få ut informasjon om og aksept for alskens ikke-monogame samlivsformer. 

Lurer vell egentlig på, hvis det skulle ha seg at vi går for å prøve det «åpne» forholdet, hvordan skal man gå fram med å snakke med dama om det. 

Lenke til kommentar
Anonymsoldat skrev (13 minutter siden):

Lurer vell egentlig på, hvis det skulle ha seg at vi går for å prøve det «åpne» forholdet, hvordan skal man gå fram med å snakke med dama om det. 

Nå er det jo dama di som har brakt det på banen, så mesteparten av den jobben er jo da gjort, skulle jeg tro?

Eller tenker du hvordan bringe det på banen ovenfor den dama du eventuelt skulle finne deg? Så tidlig som mulig, egentlig – det er viktig at mennesker du tar inn i livet ditt vet tydelig hva de kan forvente av deg, og jo tidligere de får avklart det jo mindre «tap» går de på dersom det viser seg at de ønsker mer enn du kan tilby.

Verdt å tenke på er også hvordan du vil føle det dersom hun skulle finne noen hun har god seksuell kjemi med. Det kan hende hun nå ikke kjenner noe behov, men hvem vet fremtiden? Det er verdt å bruke litt tid på å prøve å sette seg inn i flere forskjellige scenarier på forhånd og kjenne etter hvordan man tror man ville reagert.

Så må jeg jo også si, som andre i tråden, at ting som parterapi og sånt som går på det å prøve å få deres sexliv opp på beina igjen alltid er verdt å jobbe med. Er dama di asexuell så er ho det, men hvis det skulle være andre ting som gjør at ho ikke har lyst så er det jo en fordel om dere får fikset det sånn at dere to kan ha den dimensjonen av voksenlivet sammen også.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest d4610...e11

Høres ut som ei som allerede har ligget med noen andre og vil få deg til å tenke at slikt er greit.

Anonymous poster hash: d4610...e11

Lenke til kommentar
Gjest d4610...e11 skrev (1 time siden):

Høres ut som ei som allerede har ligget med noen andre og vil få deg til å tenke at slikt er greit.

Hun har nok ikke det, hun har ikke akkurat tid til å ha ligget med noen andre. Menmen vet aldri. Jeg tror værtfall ikke det.

Lenke til kommentar
bo1e skrev (1 time siden):

Vil tro at det betyr at den seksuelle tiltrekkelsen er borte på hjemmebane og på vei inn eller allerede etablert på bortebane. 

Tror egentlig ikke det, vi jobber med å eksperimentere med andre ting for å piffe opp, så skjønner ikke hvordan det kan være greia. Vi har også snakket om det om det er noe som plager oss, eller kunne vært bedre. Har tatt til meg kritikken jeg har fått.

Lenke til kommentar
Gjest d4610...e11 skrev (1 time siden):

Eller kanskje hun er aseksuell men bryr seg om TS og ønsker at han skal kunne ha et sexliv. 🤷🏼‍♂️

Jeg ser ikke poenget med å drive og spekulere sånn som dette. Det er kun TS og dama hans som kan finne ut av seg i mellom uansett.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde forstått denne løsningen om dere hadde vært gift i 20 år, bor sammen med felles barn og ikke kan splitte opp av praktiske årsaker. Men når dere er så unge? Å ikke ha et sexliv? Det er godt mulig at dette er noe hun har sagt i affekt og at hun egentlig ikke ønsker at du skal ligge med andre, men at hun heller vil gi tillatelse til det fremfor at du skal være utro. 

Dette bør dere selvsagt snakke om. Om hun går på hormonprevensjon så kan det være det som tar knekken på lysten. Se om dere kan prøve uten en periode, og bruk heller kondom. Forskjellen er ofte som dag og natt, hormonprevensjon dreper kvinnens sexlyst. Der finnes hormonfrie alternativ som kobberspiral og noe som heter gynefix, men sistnevnte er enormt smertefullt å sette inn. Hvordan har sexlivet deres vært generelt? Matcher dere? Liker dere de samme tingene? Stoler dere på hverandre? 

Om hun ikke ønsker å snakke om dette eller løse problemet som er manglende sexliv i forholdet, så burde egentlig et brudd være på sin plass, om sex er viktig for deg. Jeg tror dette handler en del om hvilket forhold man har til sex og om man ser på det som limet i et forhold eller ikke, om man knytter det opp imot kjærlighet. Dette tror jeg kvinner gjør i større grad enn menn, og da kan hun nok oppleve det som et svik om du ligger med noen andre på si, selv om hun sa at du kunne gjøre det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Damer bruker ofte å være hemmelighetsfulle og ikke si ting rett ut. I dette tilfellet ville jeg mistenkt at hun har mistet følelsene for deg men føler likevel det er praktisk å være sammen med deg. Dere bor jo sammen og deler vel på utgifter og sånt. Jeg ville også mistenkt bortebanesex og at hun prøver å rettferdiggjøre det for å holde på den praktiske hverdagen med å dele på bosted og utgifter. Det kan tenkes at hun ikke kan flytte til den andre personen av en eller annen grunn. Kanskje han har samboer, er en kollega eller ikke har økonomi eller plass til henne.

Jeg tror heller ikke det er så enkelt som å snakke med henne. Skjulte agendaer forblir gjerne skjult og hun bare tester deg på ulike måter med hvite løgner. En åpen innrømmelse av motiver sitter kanskje så langt inne at det må en eller annen avsløring til.

Hadde jeg vært deg ville jeg tenkt godt over hvor forholdet er på vei videre. Enten må åpenhet og ærlighet fram eller så går det mot en slutt. Hvordan gå fra hverandre på en ryddig måte med æren i behold for begge parter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest 1b975...b6d

Hør med jenta di hva som gjør at hun sier som hun sier. Kanskje hun har plager/smerter som gjør at hun ikke orker å ha sex? Kanskje det er utfordringer ellers i livet som tømmer henne for energi og lyst? Kanskje det har falmet mellom dere?

Kommunikasjon er nøkkelen til at et forhold skal holde, eller ryke. Kanskje dere er ment for hverandre, kanskje ikke?

Jeg anbefaler trådstarter om å finne en tid med kjæresten som dere blir enige om å ta en prat. Rolige former og minst mulig drama og følelser. Så kan dere finne ut av det. Bare ikke gjør som hun sier og gå for noen andre mens dere er i det forholdet i tilfelle hun tester deg... Da er dere dømt til å ryke begge to.

Anonymous poster hash: 1b975...b6d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...