IphoneX Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 (endret) Hei, Jeg leverte inn min Iphone X til batteribytte hos verksted. Når jeg fikk den tilbake var det ingen lyd i høytaleren som man holder inn til øret. Jeg leverte den derfor inn igjen til verksted, men fikk tilbakemelding om at «Denne feilen er uavhengig forrige reparasjon, det er frontspeakeren som er fortettet med støv o.l. » og at reperasjon vil koste 3.700 kr. Dei skriv vidare at «Ved bytte av batteri, ingen intern reparasjon foregår i speaker seksjon av telefonen.» Noen som vet om dette stemmer at høyttaleren ikke kan bli ødelagt ved batteriskifte? Synes det virker lite trolig at feilen ikke har kommet under batteriskiftet og høytaleren fungerte helt feilfritt når jeg leverte den inn for så å være helt død når jeg hentet den igjen etter noen timer og at forklaringen skal være støv i høyttaleren? Setter pris på tilbakemeldinger fra noen som har god peiling på dette Endret 19. oktober 2021 av IphoneX Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 (endret) Har ikke så mye greie på det (har sett hvordan det gjøres på youtube), men batteribytte skal vel ikke påvirke høytaleren, men hva som kan skje er vanskelig å vite. Jeg så tips på nett om høytaleren: iPhone Ear Speaker Not Working? Here's The Fix! (payetteforward.com) Edit: Har lite tro på at høytaler kan bli fortettet med støv. Tror heller at en plugg ikke har blitt satt rett på eller ledning ødelagt. Endret 23. oktober 2021 av Svein M Lenke til kommentar
minim Skrevet 23. oktober 2021 Del Skrevet 23. oktober 2021 For noe pisspreik. Her har de sikkert ikke fått plugget inn igjen kabelen om den er helt død. Støv vil bare forringe kvaliteten og dempe volumet. Send dem denne videoen og si at om de ikke vil utbedre det så kan du få et annet verksted å utbedre det mot at de dekker kostnad fullt ut om pluggen ikke står i. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 Svein M skrev (På 20.10.2021 den 20.56): Edit: Har lite tro på at høytaler kan bli fortettet med støv. Tror heller at en plugg ikke har blitt satt rett på eller ledning ødelagt. Jobber i bransjen og ser stadig vekk telefoner med lav lyd pga høytaler er tett. Oftest er det død hud eller sminke og evnt ting i lommene. Samt airpods av ørevoks. Når det er sakt. Så er spm mitt til trådstarter. Er lyden lav eller helt borte? Hører du noe når du tar øre intill telefonen? Tett høytaler demper lyd litt til betraktelig men noe skal du kunne høre ellers er noe annet feil Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Christoffero89 skrev (5 timer siden): Jobber i bransjen og ser stadig vekk telefoner med lav lyd pga høytaler er tett. Oftest er det død hud eller sminke og evnt ting i lommene. Samt airpods av ørevoks. Når det er sakt. Så er spm mitt til trådstarter. Er lyden lav eller helt borte? Hører du noe når du tar øre intill telefonen? Tett høytaler demper lyd litt til betraktelig men noe skal du kunne høre ellers er noe annet feil Han sier jo at den er helt død og ingen lyd. Virket fint før. Vedder på at kontakten ikke er satt skikkelig inn igjen.. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå