TommyL Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Hei. Jeg har samlet sammen endel ting så jeg skulle få bygget meg en ekstra maskin. Nå har jeg satt alt sammen, og maskinen nekter å starte BIOS, skjermen er sort! Spesifikasjoner: Asus P4T socket 423 P4 1.7GHz 400Mhz 2x Kingston RDRam PC800 40ns 2x Samsung RDRam PC800 45ns Geforce2 GTS 32MB 300W Aopen strømforyning Som sagt så nekter maskinen og boote opp, det er strøm på cdrom,harddisk, etc, men ingen BIOS kommer opp. Skjermen er i hvilemodus hele tiden. Hvis jeg tar ut de to Samsung brikkene får jeg et langt pip. Tar jeg ut Kingston brikkene (helt nye), ingen pip. Har prøvd uten minnebrikkene (vet ikke om det går), ingenting skjer. Noen som har vært borti noe lignende? Kan det være prosessoren tro? MVH TommyL Endret 8. januar 2004 av TommyL Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 har vært borti akkurat det samme med et MSI 694T PRO kort med en VIA C3 1GHz prossesor. det hva snakk om brudd i en stabiliserings-kondensator nær cpu. dette hadde skjedd etter at jeg hadde selv montert nye rambrikker.gikk 2 uker (poff sa den ) Lenke til kommentar
alfern Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Trenger absolutt ikke være noe feil med hovedkortet eller noen andre komponenter. Prøv med f.eks kun de 2 Kingston brikkene, og så resetter du CMOS før du starter opp maskina. Dersom dette ikke hjelper bør du koble fra alle komponenter som ikke er nødvendig for at maskina skal starte. Det eneste som må være igjen er CPU, minne og skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå