mFaFa Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Floppy er noe herk. Den braaker og gir irriterende delays i systemet. Men den kan virkelig trengs for BIOS flashing og diverse! Derfor kom jeg paa noe.. som jeg trenger deres aa h0re deres mening om! Vil det fungere? --> Sette floppyen i en 3,5" plass (spraylakkere fronten paa den s0lv, og bytte dioden til r0d..) og bruke 3,5" dekselet over til en bryter. Denne bryteren skal brukes til aa skru spenninga til floppyen on/off. Slenger inn en diode der ogsaa, som skal indikere at floppyen er paa eller av.. ..BIOS setter jeg til aa 'tro' at det er en 1,44MB Floppy tilkoblet hele tiden. Det jeg vil er aa kunne skru floppyen av eller paa F0R jeg starter maskinen.. for hvis floppyen ikke faar noe spenning vil den heller ikke detecteres.. right? Dermed vil ikke systemet pr0ve aa finne en floppy, om div. delays forsvinner (som er det jeg vil). Trenger jeg floppy, skrur jeg maskinen av, 'skrur paa floppyen' og starter opp maskinen.. vips, floppy gitt! Vil dette fungere? PS! Jeg gaar GK Elektro, saa jeg trenger ikke masse tips om hvordan det hele b0r kobles. Har du noen geniale tips er det fint om du tar det med allikevel :smile: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Skjeønner ikke helt her. Du ser at den bråker og treger ned systemet. Den bråker kun når du burker den da og det da 2sek. lengre og boote når du starter maskinen. Gå i biosen og vekk A: fra bootlisten og sett Hardisken først. Da hopper den over og se om det er oppstartfiler på den og trenger ikke og slå den av/på for og bruke dem. Kan hende at jeg misforstår deg men jeg sjønner ikke helt det der. :smile: Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 B0gge Bakken, jeg er FULLT KLAR over dette :smile: Men det er samtidig litt morsomt aa ha et lite prosjekt paa gang! Gj0r dette mest for morro skyld. Morro aa gj0re all slags mulig k0dd med pc'en sin. Bootlisten min ser slik ut :wink: 1st Boot Device: ATA100RAID 2nd Boot Device: ATA100RAID 3rd Boot Device: ATA100RAID Gidder ikke masse virrvarr naar jeg ikke trenger det [ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-03-08 15:01 ] Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 deaven det var en god ide og modde litt, men jeg ville heller ha prøvd å døtta inn et ledd sli at det ser tøft ut, er noen som har en ide på hvor jeg skal ta strømmen fra( strømmen skal bli tatt fra inne i flopper`n såklart) svar ønskes. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: fat_guy skrev (2002-03-08 15:20): deaven det var en god ide og modde litt, men jeg ville heller ha prøvd å døtta inn et ledd sli at det ser tøft ut, er noen som har en ide på hvor jeg skal ta strømmen fra( strømmen skal bli tatt fra inne i flopper`n såklart) svar ønskes. Hva med å bytte led'et som er det med et rødt eller blått? Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 15:43, Xell skrev: Quote: fat_guy skrev (2002-03-08 15:20): deaven det var en god ide og modde litt, men jeg ville heller ha prøvd å døtta inn et ledd sli at det ser tøft ut, er noen som har en ide på hvor jeg skal ta strømmen fra( strømmen skal bli tatt fra inne i flopper`n såklart) svar ønskes. Hva med å bytte led'et som er det med et rødt eller blått? god ide, men litt for enkelt og det ledde har jeg tenkt å beholde( hvis det ikke kommer inn noen flere forslag bruker jeg kanskje denne løsningen) foresten bruker et blått ledd mer en et grønt og derfor ville dt ikke fungert så bra Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: fat_guy skrev (2002-03-08 15:49):god ide, men litt for enkelt og det ledde har jeg tenkt å beholde( hvis det ikke kommer inn noen flere forslag bruker jeg kanskje denne løsningen)foresten bruker et blått ledd mer en et grønt og derfor ville dt ikke fungert så bra neida, det funker helt greit, har bytta jeg, det drar litt mer strøm en ikke så mye at det kan skade hverken floppydrevet eller led'et. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 15:53, Xell skrev: Quote: fat_guy skrev (2002-03-08 15:49): god ide, men litt for enkelt og det ledde har jeg tenkt å beholde( hvis det ikke kommer inn noen flere forslag bruker jeg kanskje denne løsningen) foresten bruker et blått ledd mer en et grønt og derfor ville dt ikke fungert så bra neida, det funker helt greit, har bytta jeg, det drar litt mer strøm en ikke så mye at det kan skade hverken floppydrevet eller led'et. etter nermere etterforskning så fant jeg ut at det var noe led inne i foppern så en annen løsning trenges (det var noe annet lys istedetfor) [ Denne Melding var redigert av: fat_guy på 2002-03-08 17:01 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå