Spillredaksjonen Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Guardians of the Galaxy på PC krever 150 GB med plass Square har sluppet PC-krav for actionspillet. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Får 404 av linken Men 150gb? Noen som ikke har hørt om komprimering eller? Hva slags spill er dette som trenger så mye? 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 5 hours ago, Comma Chameleon said: Får 404 av linken Men 150gb? Noen som ikke har hørt om komprimering eller? Hva slags spill er dette som trenger så mye? De kinesiske G5 vaksine spyware sakene tar mye plass, selve spillet er bare 20gig med gjennbrukte assets fra Avengers spillet, resten er Xi Jinping sine godsaker. Lenke til kommentar
Potet Misbruker Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Spill for HDD altså Lenke til kommentar
likferd Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Comma Chameleon skrev: Får 404 av linken Men 150gb? Noen som ikke har hørt om komprimering eller? Hva slags spill er dette som trenger så mye? Dette er en gjenganger hos dårlige konsollporter. Konsoller har ikke hatt maskinvare til å dekomprimere i sanntid, så utviklerene bare kjører på med ukomprimerte textures og andre assets. PC har hatt dette som industristandard så lenge jeg kan huske. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 Synes også folk bør gå litt i seg selv når de blir sinte på størrelse. Mange ønsker spill som ser flotte ut, og da ender man opp med store diskkrav. Det er ikke bare å komprimere textures i det uendelige uten at det har en innvirkning på kvaliteten. Det er også langt flere typer textures i dag enn før; Vi har blandt annet diffuse, normal, specular, curvature, height, displacement, refraction, ambient occlusion bare for å nevne noen få. Før i tiden var man heldig om man hadde to stk. Det blir derfor ikke en linær endring i størrelse, selv om grafikk og innhold kanskje kan gi inntrykket av det. For ikke å nevne detaljnivå på 3d modellene i spill, men disse tar tradisjonelt en god del mindre plass en textures. Tenker at uten konsoller som har en veldig diskbegrensing ville vi sett enda større spill. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 DCS tar opp 264gig på min M2 nå, mesteparten av det er kart, men flyene tar god plass de også Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 The Very End skrev (3 timer siden): Synes også folk bør gå litt i seg selv når de blir sinte på størrelse Ser ikke noen som blir sinte. Mest oppgitt. Og av tweeten oppe så ser vi at størrelsen går fra 150 til 80 som er mye mer fornuftig. Det viser at det er mulig. I tillegg er ofte mye av størrelsen ukomprimert lyd, ikke kun texturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå