Gå til innhold

Hva F*** er det PostNord driver med?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har variabel erfaring med de fleste egentlig. Eksempelvis opplevde jeg en gang med Bring at de bar en masse møbler opp 4 etg uten at jeg hadde betalt for det. Samtidig har jeg med samme firma opplevd at de prøvde seg på en "levering forsøkt, ingen hjemme" da jeg hadde tatt fri fra jobb for å motta en leveranse (da ble jeg sint da!). Virker egentlig som om alle er skåret til beinet og presser seg selv max på kapasitet, hvilket vel handler om at det er en bransje med tøff konkurranse.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Dubious said:

Jeg sender alltid pakkene til utleveringssted, så kan jeg hente når jeg har tid, og ikke sitte og vente på at de skal ringe meg.

Det gjorde jeg en gang med Postnord, da jeg bestilte 2 varer fra Komplett samtidig. De havnet på 2 forskjellige utleveringssteder, og Postnord nektet å rydde opp, så jeg måtte etterforske og reise på rundtur for egen regning. Etter det forsøker jeg alltid å unngå Postnord, men det var ikke mulig denne gang (for stor pakke tror jeg).

P.S. Jeg venter fortsatt på nytt om leveransen som var "forventet" igår. Minner om at jeg bestilte dette 6. August så når dette havner i julestria så er det ikke akkurat min feil.

Endret av cacb
Lenke til kommentar

Jeg bestilte 2 forskjellige grafikkort da begge var "forventet på lager..." og jeg ikke hadde trua at jeg skulle få noen. Begge ordrene tikket inn, sendt fra NetOnNet samme dag på forskjellige biler. Postnord meldingene/oppdateringene er noget for en kryotograf å tolke, og leveringsdatoer er til for å endres... Skal sies at ikke alt dette var Postnord sin skyld da butikken var full av pakker, og de lå på etterskudd. 

Var dog bra at jeg bestilte 2 stk, da Postnord har rotet vekk den ene pakka...... 

 

Lenke til kommentar
cacb skrev (35 minutter siden):

Det gjorde jeg en gang med Postnord, da jeg bestilte 2 varer fra Komplett samtidig. De havnet på 2 forskjellige utleveringssteder, og Postnord nektet å rydde opp, så jeg måtte etterforske og reise på rundtur for egen regning.

Har opplevd det samme med posten.
De kunne sende pakken til rett uleveringssted, men det ville ta 1-2 dager.

Så jeg tok turen frivillig. samme kommune, men feil PiB.

Lenke til kommentar
1 hour ago, sedsberg said:

Så da blir det 5/5 når de ber om review på SMS senere? :D

Nei, det skal det ikke bli. Kanskje har jeg reservert meg tidligere mot slike henvendelser, for jeg har ikke fått noen slik SMS. Det er nok det beste for dem :roll:

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Så hopper vi ett år fram i tråden til desember 2022. Jeg ser ingen grunn til å lage ny tråd, sååå viktig er ikke dette 🙂

Ja hva i all verden driver PostNord med? 

Fikk på morgenen i dag melding om at pakke er på vei. En pakke jeg har ventet på (størrelse to skoesker oppå hverandre eller mindre).

Fikk samme dag på kveld ny tekstmelding, meldingen starter med "omsortert pakke" og hentested, -som er i en annen by!!

Jeg sjekket om jeg hadde skrevet feil leveringssted, det hadde jeg ikke. Det finnes mange PostNord hentesteder i min by. Så sendes den til annen nærliggende by!!?

For sent å komme i kontakt med kundeservice i dag. Langtur med drivstoff og bomring for å hente pakke i nabobyen....

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (4 minutter siden):

Jeg har fortsatt ikke hatt et eneste problem med PostNord-pakker til sørlige Nordland, så hva de snurrer med andre steder i landet aner jeg ikke, skulle tro en eller flere i selskapet sorterer pakker i flatfylla.

Det er vel nok nord for PostNord til at det fungerer da....

Til PostNord sitt forsvar så er ikke Helthjem mye bedre. Har tidligere sendt noe med Helthjem, der postNord overtok pakken. Fikk en forbannet Finn kjøper...

Må skryte av Posten. Alltid vært 100% solid, pakke til riktig sted og meget god service når det har vært pakker fra utland. Støtter derfor med å alltid bruke Posten der det er mulig.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

tja, Posten feilsendte en pakke 16 km unna fra der jeg bor og de brukte omtrent 1 uke på å få den til rett hentested, så det er ikke bare Postnord som sender til feil plass.

Nærmeste hentepunkt for DHL er 10 km unna.
Bor i en kommune med 18k innbyggere og må til nabokommunen for å hente pakker, som har 8k innbyggere.
Kjekt med bil da, ellers blir det 4 busser (2 hver vei)

Lenke til kommentar

Siste forventet leveringstid på pakke fra PN hos meg var 15-20. Den kom 23:47 hvor vi måtte stå opp, kle på oss og finne bilen som hadde kjørt seg bort. Selv med detaljert kjørebeskrivelse i forsendelsen. (dette var noen uker siden). Lillestrøm området.

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar

Som leverandør har de ikke surra til noe eller brukt noe for lang tid i mitt tilfelle. (Drammens området)

I firmaet jeg jobber må vi bruke PostNord en del. Der er det mye klager fra lageret om at det er veldig tungrodd å få utført papirarbeidet og at en levering til PostNord tar minst 4 ganger så lang tid som andre transport firmaer.

Nå i høytiden for pakker og post, så må de sikkert inn med en del vikarer. Fungerer ikke opplæringen ordentlig, eller det er feil folk som får jobben så vil jeg anta at det kan bli noe surr i systemet og feilsendinger eller feil lasting på bil.

Lenke til kommentar

Bare kaos med hjemlevering for min del. Startet med at avsender skriver adressen feil. (Jeg legger først ikke merke til dette)

PostNord sender meg sms/mail, og avtaler hjemlevering. Hver gang blir pakken "forsinket" og sendt tilbake til lageret. Fikk til og med sms "er hos deg om 15 min" . Snart gått to uker. 

Kundeservice har ikke "lov" å endre adressen. Sjåføren har tydeligvis ikke telefon, for de ringer ikke, og svarer ikke på "melding til sjåføren". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...