Redaksjonen. Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Her er ladestasjonen som lar deg betale med kort Lenke til kommentar
Populært innlegg The Very End Skrevet 18. oktober 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2021 (endret) Herregud, ja, JAA! Endelig noen som skjønner det, og som genuint er opptatt av gode løsninger. Dere husker min siste rant for et par måneder siden om ladere som hadde ødelagt display eller ikke fungerte? Vel, samme ladere fungerer fortsatt ikke. Jeg har gitt helt opp ladeoperatørene, og Mer / Grønn Kontakt håper jeg blir erstattet av selskaper som dette. Endret 18. oktober 2021 av The Very End 13 1 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Jeg snakket for en del år siden om den optimale "energi-stasjonen", og her treffer nok Greenstat med sin Greenstation rett i blink på hva jeg ønsket. Ladestasjon, solceller, stasjonært batteri og etter hvert elektrolyse og H2 påfylling ved de større lokasjonene. Spennende at de får til å utnytte eiendom i nærheten for å kaste opp solceller. Neste nå for dem må jo være å kaste opp solceller langs jorder og den slags også, ved lokasjoner som har det tilgjengelig. 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Hva skal man med kortbetaling når man har app? 1 Lenke til kommentar
esfets Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Disse forbedringene har jo ligget i kortene en stund. Bra noen tar opp hansken. Et spørsmål generelt til ladeoperatører er; hva skjer om nettet er nede og pengetransaksjonen ikke kommer i gang? Laderen bør gå default åpen/gratis spør du meg, den tapte inntekten får evt. bli inkludert i prisen man ellers betaler. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Very End Skrevet 18. oktober 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2021 2 minutes ago, sedsberg said: Hva skal man med kortbetaling når man har app? App er faktisk ikke bare bare. F.eks har jeg noen apper fra forskjellige leverandører, og når det går en tid mellom hver gang jeg bruker dem så er det alltid noe som går skeis. F.eks at man har bytta bankkort; så må man gjennom hele forbanna prosessen med å legge inn og verifisere bankkort for den ene leverandøren før jeg i det hele tatt kan begynne å lade. Det er et jævla mas og så unødvendig. 18 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nimrad Skrevet 18. oktober 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2021 (endret) sedsberg skrev (12 minutter siden): Hva skal man med kortbetaling når man har app? Hvorfor skal jeg ha en app for å legge inn kortet mitt når jeg bare kan betale med kortet direkte? Se for deg at du måtte ha en egen app for hver butikkjede du skulle handle på. Det er jo helt tullete! Endret 18. oktober 2021 av Nimrad 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kajac Skrevet 18. oktober 2021 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har testet denne stasjonen forrige uke. Fungerte utmerket, bortsett fra at kontakten var litt "trang" å få inn i Ioniqen. Men når jeg forstod (ut fra den kryptiske meldingen på skjermen) at den ikke klarte å låse kabelen, fikk jeg satt den ordentlig i. Betaling var så enkelt som nevnt her. Eneste er at de reserverte 200 kr to ganger, og det endelige trekket kom ikke før et par dager senere. Fikk imidlertid tilbake begge reservasjonene dagen etter. Alt i alt et godt førsteinntrykk. Får de gjort det litt mer smooth, så tror jeg de andre ladestasjonene er fint nødt til å ta seg sammen. 8 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Kajac skrev (1 minutt siden): Eneste er at de reserverte 200 kr to ganger, og det endelige trekket kom ikke før et par dager senere. Fikk imidlertid tilbake begge reservasjonene dagen etter. Alt i alt et godt førsteinntrykk. Får de gjort det litt mer smooth, så tror jeg de andre ladestasjonene er fint nødt til å ta seg sammen. De burde jo klare å gjøre det på samme måten som på bensinpumper... 3 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Nimrad skrev (5 minutter siden): De burde jo klare å gjøre det på samme måten som på bensinpumper... Tror det tar for lang tid fra en starter til en er ferdig 1 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Strålende!!! Støtter de også plug and charge? iso 15118? Fint om de i så fall kom inn i Ford Pass systemet. Glimrende enkelt og greit med Ionity der en bare kobler til kabelen så starter ladingen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 RFID brikke er jo veldig enkelt, nesten like bra som plug and charge. Kortbetaling har jeg aldri savnet. Vil mye heller at operatørene investerer i flere ladestasjoner. 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 sedsberg skrev (1 time siden): Hva skal man med kortbetaling når man har app? For å *slippe* å ha app? For er det noe jeg har nok av er det apper, kun slått av brukere på all verdens mulige og umulige tjenester! Siste jeg skaffet meg var en 'kjøpe-olabukse-konto'! 8 Lenke til kommentar
terje-lk Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Hva om du måtte ha forskjellig betalings-kort alt etter hvilken butikk (fysisk og nett) som du handler i? Altså null standard for betalings-metode. Det er status for dagens lade-løsning (utenom Tesla) og er faktisk fordel Tesla. Men når vi nå altså (stort sett) har ett betalings-kort for praktisk talt all handel så er det å gå baklengs inn i fremtiden å tvinge app som løsning, særlig når markedet er negative til løsningen. At noe er mulig betyr ikke nødvendigvis at det er en god ide. At noen nå kommer med et alternativ vil jo være en god mulighet til å vurdere hvilken løsning som faktisk slår godt an. Hilsen en med om lag 7-8 apper for å kunne lade kone-bilen (Kona) langs veien. 4 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 sedsberg skrev (10 timer siden): Hva skal man med kortbetaling når man har app? Apper er kun leverandørenes forsøk på å BINDE kunden til SITT produkt. Når så alle leverandørene skal ha SIN app så blir det fort unødvendig tungvint og tidkrevende. Men kjekt for de som lever av å lage apper selvfølgelig. 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Noe så enkelt burde vært på plass for lenge siden. Men bra at noen tar tak i det og jeg håper at dette blir standard. Men kun 150 kW er litt tam ladehastighet, her burde 200 kW vært standard med 350 kW ladestasjon som en premium løsning med 1 kr ekstra per kWt. 1 Lenke til kommentar
syljoa Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Jammen på tide... Egentlig på overtid allerede. 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 sedsberg skrev (10 timer siden): Hva skal man med kortbetaling når man har app? Kjenner flere som ikke har smart-mobil, og en del med smart-mobil som må ha hjelp for å legge inn apper, og hjelp til å bruke de.. De klarer fint å fylle på dieselbilen. Kort eller kontant. Det blir færre og færre grunner for å velge fossilt. Kommer dette i hele landet, så finnes det egentlig ingen grunn til å kjøpe fossile biler mer. 2 Lenke til kommentar
Henrik.H Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Nimrad skrev (10 timer siden): Hvorfor skal jeg ha en app for å legge inn kortet mitt når jeg bare kan betale med kortet direkte? Se for deg at du måtte ha en egen app for hver butikkjede du skulle handle på. Det er jo helt tullete! Meget godt sagt! 5 Lenke til kommentar
Erling Storvik Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Endelig noen som har tenkt og gjort dette riktig. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå