DJViking Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 (endret) Ny fullelektrisk SUV fra Toyota, skal komme i 2022. Foreløpig bare spekulasjoner på spesifikasjoner og ytelse. Spekulert at den får en kjørerekkevidde på 500 Km. Dette blir kanskje regnet som en fullelektrisk RAV4 SUV. Innen 2025 har Toyota som mål å tilby 15 batterielektriske biler. https://www.toyota.no/world-of-toyota/Toyota-bZ.json https://elbil.no/lansert-i-natt-her-er-toyotas-forste-hel-elektriske-bil/ https://elbil.no/elbiler/toyota-bz4x/ https://motor.no/elbil/bz4x-blir-en-betydelig-volummodell-i-norge-men-liten-i-europa/206181 Jeg har allerede registrert min interesse hos Toyota for denne elbilen. Endret 18. oktober 2021 av DJViking Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Jeg elsker "rattet"... 😉 Men ikke Toyota's manipulative, "løgnaktige" markedsføring. BZ står for "Beyond Zero". Så det er ikke bare en nullutslippsbil, men "beyond" det... M.a.o. ENDA BEDRE enn nullutslipp. Lurer på hvordan de får til det. Men flott at Toyota har sett (det elektriske) lyset. 😉 2 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2021 (endret) Det var vel snakk om at dem hadde et bedre batteri uten Kobol. Samme type batteri som BYD bruker i sine elbiler. Endret 19. oktober 2021 av DJViking Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 DJViking skrev (2 minutter siden): Det var vel snakk om at dem hadde et bedre batteri uten Kobol. Bedre enn hvilke konkurrenter? Bedre enn NULL-utslipp? Toyota er ikke alene om å ha Kobolt-frie batterier. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Ser liten ut, og med "joke"ratt... Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2021 Det er en Crossover SUV. Ikke så veldig stor, men jeg antar Toyota kommer med en litt større SUV senere. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 29. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2021 kan bestilles fra 2. desember https://elbil.no/her-er-toyotas-forste-elbil-endelig/?fbclid=IwAR31S2udcC2AXcqoxMiZzT9isvp2RCTYDxLJczDQp-eqf3qk2pCLZCX4_zQ Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 @DJViking, jobber du for Toyota? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. november 2021 Forfatter Del Skrevet 1. november 2021 Nei. Hvorfor tror du det? Ikke lovt å være interessert i elbiler fra Toyota her? Jeg har hatt Toyota i over 20 år. Så er veldig spent på Toyota sin første ordentlige elbil. 7 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 DJViking skrev (12 timer siden): Nei. Hvorfor tror du det? Ikke lovt å være interessert i elbiler fra Toyota her? Jeg har hatt Toyota i over 20 år. Så er veldig spent på Toyota sin første ordentlige elbil. Jeg fikk bare inntrykk av det, utfra dine poster her, som er mer som Toyota-reklamer. Men for all del, det er lov. Jeg ble bare litt nysgjerrig. Takk for svaret. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 2. november 2021 Forfatter Del Skrevet 2. november 2021 Toyoata bZ4X er interessant, men jeg synes den er litt for "liten" for meg. Det skal visstnok komme med større varianter senere nærmere 2025. Tror ikke jeg klarer å vente, eller kan vente på noe større/bedre. En EV variant av dagens Land Cruiser er noe mer det jeg ser etter. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 Hanhijnn skrev (På 2.11.2021 den 7.30): Jeg fikk bare inntrykk av det, utfra dine poster her, som er mer som Toyota-reklamer. Men for all del, det er lov. Jeg ble bare litt nysgjerrig. Takk for svaret. Haha, med den logikken burde vel 90% av forumet vært Teslaansatte.... 5 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 I stedet for bZ4X skulle de kalt den Bzzt! Mye mer passende! Og jeg er fremdeles skuffa over at VW ikke har laga en elbil med navnet Voltswagen. 1 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. november 2021 Del Skrevet 3. november 2021 (endret) On 11/1/2021 at 6:34 PM, DJViking said: Så er veldig spent på Toyota sin første ordentlige elbil. Nå er den vel ikke helt ordentlig Toyota da. Den er jo laget i samarbeid med Subaru, og de vil og lansere den som Subaru Solterra. Endret 3. november 2021 av Complexity 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. november 2021 Forfatter Del Skrevet 3. november 2021 (endret) Samme EV plattform for både Toyota bZ4X og Subaru Solterra, men forskjellen blir vel på utseende og funksjoner. Endret 3. november 2021 av DJViking 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 Complexity skrev (På 3.11.2021 den 13.01): Nå er den vel ikke helt ordentlig Toyota da. Den er jo laget i samarbeid med Subaru, og de vil og lansere den som Subaru Solterra. Toyota er den største eieren i Subaru, det er ikke hemmelig at de samarbeider. Selv synes jeg en bil som må lades høres ut som et skritt tilbake sammenlignet med "selvladene"😉 3 Lenke til kommentar
thyes Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Jeg hadde gledet meg til å få vite mer om denne bilen, og hadde seriøse planer om å bestille den. Skuffelsen var stor da jeg fikk vite at bagasjerommet skulle måle 470 ish liter. 50 liter mindre enn min RAV4 Plugin. Får akkurat plass til hundeburet baki RAVen, så det spøker for Toyota når jeg snart er nødt å gå over til elbil. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Ingen som måler bagasjerommet på samme måte, ikke innen samme produsent engang. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Nei, det er selvfølgelig avhengig av utformingen også. Men med 50 liter mindre, og et ganske høyt hundebur, så tviler jeg på at denne bilen vil gjøre susen. Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 DJViking skrev (På 18.10.2021 den 17.49): Ny fullelektrisk SUV fra Toyota, skal komme i 2022. Foreløpig bare spekulasjoner på spesifikasjoner og ytelse. Spekulert at den får en kjørerekkevidde på 500 Km. Synd at det ikke ble noe av utbygging av hydrogenstasjoner i Norge for åtte år siden, for da hadde jeg kjøpt denne: Ingen andre nullutslipps-biler har kjørt lenger uten å få tilført energi. Guinness har godkjent turen som ny verdensrekord. Satte ny rekkevidderekord: 136 mil (elbil24.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå