Gå til innhold

hente e-post fra en disk som ikke vil boote ?


Anbefalte innlegg

Hei

er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i e-post ( adresser, inboks o.l) fra en hardisk hvor OS nekter å starte ? Har nå 2 stk disker med defekt windows, og jeg vil svært gjerne hente ut e-post fra de før jeg formaterer dem.

Sitter med en maskin med winXP, de jeg skal hente fra har instalert win98 og win2000.

på forhånd takk

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kobler dem etter tur til systemdisken i den nåværende maskinen. De må kobles som slave. Maskinen vil boote fra systemdisken og du kan lese innholdet på slavedisken, inkl E-post. Med masse flaks kan du starte epostprogrammet som ligger på slavedisken. Med normal uflaks må du kopiere over filen/filene som inneholder epost, adresser o.s.v.

Lenke til kommentar

Ja, du gjør som "baldviking" sier her. I E-postprogrammet ditt på den "nye"/friske disken som du booter opp (og som har OS) velger du å importere. I Outlook Express har mappene filendelsen .dbx og i Outlook .pst. For å finne banen der mappene ligger går du inn i Utforsker og søker etter mapper med filendelsen som passer (NB ! Pass på at du har huket av valget om å vise skjulte filer i Utforsker, for jeg tror nemlig disse mappene er skjulte !).

Når du har gjort dette og funnet banen kan du importere det du ønsker fra den "gamle" disken :D

Endret av zacka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...