Hete Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hastigheten på CF-kortene - har den noen praktisk betydning ved vanlig bruk? Har forstått det så at det gjelder evt innlasting til PC at hastigheten spiller inn og ikke ved fotograferingen, og da er det jo bare at man må vente noen sekunder lenger når man har fylt opp f. eks. et 256 MB kort? Og med det samme - TwinMos CF-kort, type 1, Ultra High Speed 36x, skulle vel være et greit kort til Canon Powershot A80? Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hvis du har et veldig raskt digitalt speilrefleks, så har dette noe å si. Mitt Canon 300D er ikke så raskt at dette har mye å si. Twinmos kortene er raske og bra de. I en test av CF minnekort på dpreview konkloderte de med at de "raske" dyre kortene ikke var noe raskere enn de billige "vanlige" kortene. Mao er det bare tull å kjøpe sånne dyre kort ala Sandisk Ultra osv. http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ Denne testen er litt gammel, men jeg tviler på at det har endret seg vesentlig. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det varierer mye fra kamera til kamera om de lønner seg å kjøpe raskt minnekort. Casio EX-Z4 blir f.eks. nesten dobbelt så raskt i bruk med et svært raskt minnekort. På f.eks. 300D vil forskjellen være mindre, fordi kameraet lagrer først til en intern buffer. Med mindre man tar veldig mange bilder etter hverandre vil kameraet være klart til bruk igjen når man skal ta nye bilder. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Å så jeg som trodde stort sett alle digikams hadde buffer, så feil kan man ta!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå