Bjarnemann Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Hei! På tide å skaffe seg varmepumpe. Det er noe psykologisk ubehagelig over å snyte både miljø og lommebok nå som vi varmer opp med strøm. La ut et anbud på nettet, men det var kun ett selskap som tok kontakt og kom på befaring. Tilbudet deres, var varmepumpa Daikin Stylish 2 + montering, for 28 000. Også ordner vi selv elektriker for utedelen. 28 000. Jeg har null forutstninger for å vite om det er en helt grei pris, eller om firmaet utnytter en idiotisk Bjarne som kan null og nada om varmepumper. Det er lett å tro at jeg kunne sluppet billigere unna om jeg hadde gjort en grundigere sonderingsjobb, samtidig, så er det jo rundt 30 000 jeg har hørt at dette koster. Om jeg kunne fått det et par tusenlapper billigere, det lever jeg helt fint med. Lite tid og overskudd for tiden. Men om jeg blir lurt opp i stry/får en ræva varmepumpe (for prisen), det er vanskeligere å svelge. Noen som vet? Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 (endret) Høres okey ut. Jeg betalte 24k inkl montering for MitsubishiKirigamine Furo 4300 sommeren 2018. Han som monterte pumpa mi tar 25.900kr. Så du betaler 2100kr mer. https://www.gcmm.no/stylish-30-daikin Edit: Han tar faktisk 28.900kr for å den pumpen jeg har inkl. montereing. Så prisen har steget mye på litt over tre år. Endret 17. oktober 2021 av NortonM 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Det kommer vel helt ant på, jeg betalte nesten 10 000 mindre for min LG for 10 år siden, og for min Panasonic som jeg kjøpte før der igjen betalte jeg 17. LG var en sekundærpumpe, men ikke billigste modell. Panasonicen var en av toppmodellene. Men, mulig prisen har gått opp med årene. Uansett, byttet til vannbåren, og da tok jeg en annen vri. Jeg leste meg opp og fant ut hvilken pumpe jeg ville ha, for det er en del forskjeller, og så kontaktet jeg noen firma som leverte de to pumpene jeg hadde valgt meg ut dirkete, sa jeg vurderte flere tilbud, og tok det billigste. Det var en del tusen i prisforskjell. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Tenk på hvor du skal ha den og hvilken modell som er best for deg. For min egen del så var gulvmodell det beste. Liker den jeg har meget godt. Varmen blåses opp og ned mot gulvet. Vet ikke om den du skal ha har appstyring. Jeg styrer min med BlitzWolf® BW-RC1 og har nylig kjøpt BroadLink RM4 Pro RF pga at den har 433Mhz itillegg. Bruker telefon eller Google home. Kjekt å kunne slå på kjøling en times tid før man kommer hjem på en varm sommerdag. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 Prisen går opp på høsten, når pågangen øker. Lettere å få tilbud midt på sommeren. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2021 (endret) Takk for svar, folkens Vi snuste litt på gulvmontert, men av hensyn til hvordan kåken er innreda, så må vi nesten gå for veggmontert. Ellers, så var dert jo en appelerende tanke med noe som ga litt mer gulvvarme. Appstyring er kjekt, ja. Det tror jeg også er inkludert i den vi fikk tilbud på Ellers: jeg tok en latmanns vri på dette med prisen. Jeg har virkelig ikke lyst til å starte med noen stor anbuds- og markedsorienteringsprosess. Jeg er noob, og har i grunn lite tid og energi til å gjøre noe med det. Samtidig, så liker jeg jo selvfølgelig ikke å betale (mye) mer enn nødvendig. Tok derfor en variant som jeg har hatt stort hell med før, på alt fra vaskemaskin til joggesko: "Jeg vil helst slippe å gå andre steder - går det an å gjøre noe med prisen, slik at jeg slipper dette?". Spurte om dette forrige uke, og så to ganger på nytt senere. De har ghosta meg 😂 Endret 20. oktober 2021 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 https://varmepumpe.no/?utm_source=adwords_c&utm_medium=sok_g&utm_campaign=32466573447&utm_content=_&utm_term=varmepumpe_b&gclid=CjwKCAjw_L6LBhBbEiwA4c46unju7C2thkxjk2uZrHFiK9m608QhXEj6a57js1z34mdKBNhJJbguphoCa30QAvD_BwE 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 Jeg fikk tilbud fra lokal representant for en de beste merkene, men la også jobben ut på mittanbud. Sparte 7.100 på at noen litt lenger unna leverte og monterte en annen toppmodell som jeg vurderer likeverdig, likt priset på nett etc. Dette er et par måneder siden. Kanskje mindre grunn til å gå ned på priser for de nå. Ellers kjempefornøyd med veggmontert, den står halvveis over trapperommet og gir i strid med alt av teorier og råd også varmetilskudd i etasjen under. 1 Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 Jeg bestilte for en uke siden en Mitsubishi Kaiteki 6600 fra OBS bygg. Jeg kikket også på sidene til Megaflis, og de lå kr. 1500,- lavere i pris. OBS Bygg har prismatch, så de matchet prisen til Megaflis. Prisene på varmepumper går opp og ned som en jo-jo, så det lønner seg å følge med. Totalt med montering ble prisen kr. 21.500,- strømtilførsel må jeg ordne selv. Alle som forhandler Mitsubishi varmepumper sender bestillingen til Mitsubishi, som deretter finner et godkjent firma for montering i nærheten av der du bor. Du må belage deg på litt ventetid, da det ikke overraskende er mange som bestiller på denne tiden av året. Legg inn varsel på Prisguiden, så får du melding så snart noen justerer prisene. P.S. OBS Bygg er ikke representert i Prisguiden. https://prisguiden.no/produkt/mitsubishi-kaiteki-6600-ln35-395690 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 23. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2021 Der ser man altså hvor grønn jeg er. Prisguiden og Mitt Anbud hadde ikke engang streifa meg. Takk for tips og innspill! Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 23. oktober 2021 Del Skrevet 23. oktober 2021 22k ink montering for en ganske god mitsubishi er standardpris rundt her Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. oktober 2021 Del Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Har du link til det aktuelle produktet? Endret 23. oktober 2021 av RRhoads Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 23. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2021 Faen, for en idiot Bjarne er. Som ikke tenkte på Prisguiden! Glatt 7-8 000 spart det. Og en langt enklere prosess enn å drive og maile med masse selskaper som ofte er jævla treige med å svare. Takk!! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå