Yessmann Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 En ting jeg aldri har sett diskutert som problemstilling er at om hybridbiler med stadig større el-rekkevidde der forbrenningsmotoren brukes så sjelden at bensinen i tanken rekker å bli "gammel". Jeg husker problemstillingen da jeg hadde bensingressklipper - på våren var det gjerne umulig å få start med bensinen som hadde overvintret i tanken. De flyktigste komponentene var dampet av. Jeg måtte tømme ut den gamle bensinen og fylle på ny for å få start. Selv har jeg hybrid med 20-25 km el-rekkevidde (og enda mindre på vinteren) så jeg opplever ikke dette problemet. Forbrenningsmotoren får stadig gått noe. Men når man nærmer seg 100 km el-rekkevidde på hydrider, vil jeg tro at forbrenningsmotoren "nesten aldri" brukes og slik kan dette bli et problem. Det er neppe praktisk å ha tom bensintank heller for å unngå problemet. Hjelper full tank forresten? Nå kan det selvsagt hende moderne biler ikke har dette problemet i motsetning til enkle gressklippere for alt jeg vet. Og hva med selve forbrenningsmotoren? Har den godt av å brukes så sjelden? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Bensintanken på hybrider er tette og trykket blir styrt ganske nøye. Så bensinen holder seg veldig lenge. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Om du ikke tømmer en tank i løpet av året så burde du kjøpe elbil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå