TMIDT Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 Hei. Jeg har byttet komponenter på min pc. Ny gpu og cpu samt ram og psu. Bare hk er uendret. Jeg har nå et stort problem. Jeg får bilde bare sporadisk. Pc er koblet opp mot en LG CX OLED. 98% av tiden er det no signal som står på skjermen. Har fått installert windows, samt kommet meg inn i bios. Men må slå maskinen av og på 10-15 ganger mellom hver gang den virker en kort stund. før komponent byttene funka alt perfekt, så tviler på at det er tv som er problemet. dette har jeg prøvd å gjort. prøvd forskjellige hdmi kabler, samt displayport. kobla alle kabler fra psu til og fra, samme på hk. installert cpu på nytt. prøvd med min gamle gpu som virket før komponent bytte. Men heller ikke den gamle gpuen fungerer nå. prøvd med vare on board gpu (hk) intel uhd samme resultat. resett bios er utført flere ganger. pc starter og alle kabinettvifter gpu viftet og cpu vifter går som normalt. blir så frustrert. Mistenker selv at det et hk som er defekt. noen forslag, tanker? specs i9 11900 (non k) 16GB RAM RTX 3080 Ti 4tb ssd corsair SF750 Platinum Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 Har du oppdatert til siste versjon av bios? Er det diagnose led eller postcode på hovedkortet så du er sikker på at den faktisk starter korrekt? En annen skjerm du kunne ha prøvd? Bøyde pins på hk? Lenke til kommentar
TMIDT Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2021 Ja, siste bios er oppdatert. Ja cpu rødt lys, dram gult lys og vga hvitt lys. nå bruker jeg en aktiv Displayport til hdmi 2.1 og displayport på hovedkortet, altså integrert gpu og nå tilsynelatende virker det.. Lenke til kommentar
TMIDT Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2021 Men når jeg prøver nå displayport til hdmi adapteren fra gpuen, så kommer bildet helt til windows load skjermen er ferdig, like før man kommer inn i windows mister den signal Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 Hvilken strømforsyning har du? Kan jo være at oppsettet trekker mer strøm nå og at strømforsyningen ikke klarer å levere nok til at maskina klarer å kjøre stabilt slik du opplever det. Lenke til kommentar
TMIDT Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2021 Corsair SF750 platinum. har tidligere hatt suksess med 3090 og i9 9900k på en corsair RM650 Lenke til kommentar
TMIDT Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2021 Og nå er den helt død. Ingenting skjer. Totalt død Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 26. oktober 2021 Del Skrevet 26. oktober 2021 (endret) Om gammel gpu har tatt kvelden her bør du passe på gpu slotten, virker som at den/psu kan ha strømfeil siden integrert fungerte? Tungt kort som har hengt lenge? Har opplevd at den har kveldet selv, men ikke noe strømfeil slik sett da. Endret 26. oktober 2021 av Fartlitter Lenke til kommentar
TMIDT Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2021 tflovik skrev (På 16.10.2021 den 17.03): Hvilken strømforsyning har du? Kan jo være at oppsettet trekker mer strøm nå og at strømforsyningen ikke klarer å levere nok til at maskina klarer å kjøre stabilt slik du opplever det. Corsair SF750 Platinum. Den er absolutt bra nok. Lenke til kommentar
TMIDT Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2021 Fartlitter skrev (4 timer siden): Om gammel gpu har tatt kvelden her bør du passe på gpu slotten, virker som at den/psu kan ha strømfeil siden integrert fungerte? Tungt kort som har hengt lenge? Har opplevd at den har kveldet selv, men ikke noe strømfeil slik sett da. Det var hovedkortet. Swappet ut det til fordel for et nytt, pang alt virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå