Redaksjonen. Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 Dronen holdt seg i lufta i 18 dager – med solenergi Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Jeg ser for meg at en videreutvikling av disse kan kjøre kontinuerlig i områder med nok soltimer per døgn hele året og gjøre en del oppgaver som vi nå bruker satellitter til. Lenke til kommentar
badeand1 Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Simen1 skrev (På 17.10.2021 den 11.59): Jeg ser for meg at en videreutvikling av disse kan kjøre kontinuerlig i områder med nok soltimer per døgn hele året og gjøre en del oppgaver som vi nå bruker satellitter til. tja, er kanskje litt vedlikeholdskostnader, men skal vel mye til å ta igjen kostnaden med å sende opp en satellitt, iallefall hvis de kostnadene i hovedsak går i nye kulelagre i ny og ne, og litt såpe og vann for å holde solcellepanelene rene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 Så nå kan storebror se deg hele døgnet, året rundt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 Det kan han allerede fra satelittbane. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 20. oktober 2021 Del Skrevet 20. oktober 2021 19 hours ago, badeand1 said: litt såpe og vann for å holde solcellepanelene rene Tror ikke det er noe stor fare for støv på panelene i 20 km høyde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå