Gå til innhold

Nå skal sporingsbrikken Tile vise deg hvor fjernkontrollen ligger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke utbyttbart batteri betyr jo at 3 av de 4 variantene må kastes etter 3 års bruk. Det er jo utdatert bruk og kast -mentalitet i disse bærekraft-tider.

Det andre er prisen. 359 kr er ganke mye for elektronikk som har en materialpris på rundt 10-30 kr. Appen har praksisk talt null egenkost regnet pr enhet siden kostnadene fordeles på svært mange enheter.

Hadde de kostet 29 eller 49 kr eller noe sånt og hatt utbyttbare batterier så hadd jeg kjøpt en håndfull av de. Nå velger jeg å kjøpe 0.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 timer siden):

Ikke utbyttbart batteri betyr jo at 3 av de 4 variantene må kastes etter 3 års bruk. Det er jo utdatert bruk og kast -mentalitet i disse bærekraft-tider.

Det andre er prisen. 359 kr er ganke mye for elektronikk som har en materialpris på rundt 10-30 kr. Appen har praksisk talt null egenkost regnet pr enhet siden kostnadene fordeles på svært mange enheter.

Hadde de kostet 29 eller 49 kr eller noe sånt og hatt utbyttbare batterier så hadd jeg kjøpt en håndfull av de. Nå velger jeg å kjøpe 0.

Gode poenger. Og dessuten, dette kan produsentene bygge inn i produktene sine. De fleste hifi-produkter som selges i dag, er jo gjerne "smart"*" (bytt ut * med produkttype, som TV, BD, Reiceiver etc), og har gjerne en appløsning.

Der kunne man bygd inn støtte for sporing av fjernkontrollen, gjerne med en liten høyttaler slik at man både kunne fått den til å pipe og blinke med lysene. Og batteri-problematikken hadde vært eliminert, siden de bare henter strøm fra fjernkontrollens energikilde.

Da mangler i utgangspunktet bare brikker i "dumme" enheter, som nøkkelknippet. Det er for så vidt i ferd med å forsvinne nå som stadig flere får biler med mobilnøkkel og keyless-card, og dørlåser erstattes med elektroniske låser som også kan kobles mot mobilen enten via BT, Wifi, mobilt  nettverk eller NFC.

Det siste stedet jeg tenker vi vil en erstatning for fysisk nøkkel, er postkasselåsen i blokker og store leiligheter. Har foreløpig ikke sett noen produkter som kan erstatte låsen der. Hengelåser er allerede kommet alternativer for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et problem som jeg mistenker gjelder flere, og det er at det er så mange ting jeg ikke greier å finne igjen, særlig det som jeg har lagt på en "lur plass". Det er alltid jeg selv som blir lurt, og det hver j....a gang!

Hva med å få satt sporing på "småfolket" for jeg er sikker på at de vet noe...

Endret av KjeRogJør
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...