CurSe Skrevet 14. oktober 2021 Del Skrevet 14. oktober 2021 Har vært så heldig at jeg blir å få to jobbtilbud som jeg må vurdere i nær fremtid. En av forskjellene er at den ene stillingen gir tittelen rådgiver, mens den andre er seniorrådgiver. Hvor mye har denne tittelen å si på eventuelle karriereveier senere i livet? Jobben jeg har i dag er som rådgiver, og det høres jo fint og fjongt ut at det står seniorrådgiver på dørskiltet og cv'n. Hvor mye det betyr i praksis er jeg derimot mer usikker på. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 16. oktober 2021 Del Skrevet 16. oktober 2021 Hvis jeg svarer basert på min egen bransje så vil jeg si at når jeg møter en seniorrådgiver så forventer jeg at du er faglig sterk og har erfaring, selvstendighet og frihet nok til å finne løsninger på de fleste typer problemer uten å måtte konferere kontoret/sjefen/kollegaer. Tenk gjennom om du selv synes du er moden og erfaren nok til å være en seniorrådgiver. Et tegn kan f.eks. være om du har gått fra å være den som går til andre og spør om problemstillinger, til å bli den som blir spurt. Hvis du føler deg klar så kan det være verd å ta seniorrådgiverstillingen pga. høyere lønn, og evt. en raskere vei oppover hvis det er det du ønsker. Dette avhenger selvsagt av bransje og om det er snakk om privat eller offentlig. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Det kjem veldig ann på lokal organisering og avtaleverk. Å få tittelen seniorrådgiver ser sjølvsagt fint ut på CV'en men det er ein hårfin balanse mot det pompøse. Særleg om du får ei seniorstilling sjølv om det skinner gjennom at du er junior både i erfaring og utdanning så vil det nok være meir negativt når ein framtidig arbeidsgjevar les over CV'en din og ser at det er lite substans i det du har ført opp. Ein seriøs framtidig arbeidsgivar vil sjå meir på kva som står i attestane, kva referansepersonane seier og kva du sjølv forklarer på jobbintervjuet enn kva som er oppført som stillingstittel. Det er ikkje heilt uvanleg at enkelte virksomheiter (og bransjar) brukar flotte tittlar både for å framstå som meir kompetente enn det som er realiteten og delar ut slike tittlar som påskjønning for godt arbeid i staden for å gi påskjønning i form av lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå