mulder99 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Heisann Kjøpe ny pc for ikke så lenge siden. Under nettverkstilkoblinger hat jeg den "vanlige" LAN tilkoblingen til min trådløse nettverkskobling. Under denne finner jeg en overskrift nettverksbro, her ligger 10/100 kortet, 1394 tilkobling og nettverksbro.....hva er dette??? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg er ikke den kjappeste reka i datadammen....tog du ann? På forhånd takk Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) EDIT: Greit da tok jeg feil.. Endret 9. januar 2004 av Sindre Lenke til kommentar
koker Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kjøpe ny pc for ikke så lenge siden. Under nettverkstilkoblinger hat jeg den "vanlige" LAN tilkoblingen til min trådløse nettverkskobling.Under denne finner jeg en overskrift nettverksbro, her ligger 10/100 kortet, 1394 tilkobling og nettverksbro.....hva er dette??? Dette er ein samkjøring mellom Nettverks enhetene dine for eksempel :10/100 kortet og 1394 firewire Lenke til kommentar
eiga Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Nettverksbroen du nevner er for å koble sammen nettverkskortet og 1394(firewire) som en nettverksbro. Dette fordi det skal være mulig å koble opp maskiner med firewire. Se på det som en switch med to innganger. En vanlig TP-Lanport og en fire-wire port. Denne switchen kan du så koble til en maskin(eller en router) med TP og en annen maskin kan tilkobles med firewire. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det kan brukes til så mangt, f. eks deling av internett. Har du to nettverkskort i en maskin, kan du få internett "inn på det ene og ut på det andre", ved å brokoble nevnte kort. Du kan også koble sammen tre PC-er (eller flere) uten hub/switch, så lenge du har minst to nettverkskort i maskinen(e) som skal stå i mellom de ytterste. Meget bra forklart, Toolshed. *Klapp på skulder* Lenke til kommentar
greigster Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 kult..så lærte jeg noe idag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå