Nimsi Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei, har hørt noe om at mac os x er linux-friendly? Jeg har tenkt å kjøpe meg en ibook ganske snart, og dette er jo et stort pluss hvis det fungerer. Tviler på det, men jeg mener jeg har lest det et sted. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du kan ivertfall ha dualboot. Dvs både linux og osx installert på samme maskin.... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei, har hørt noe om at mac os x er linux-friendly? Jeg har tenkt å kjøpe meg en ibook ganske snart, og dette er jo et stort pluss hvis det fungerer. Tviler på det, men jeg mener jeg har lest det et sted. Du kan i alle fall laste ned masse open-source/linux programvare til os x ( se fink.sourceforge.net og darwinports.opendarwin.org), og Apple har sin egen X11-versjon. Om du trenger et program som ikke er i fink eller darwinports kan du prøve å laste ned kildekoden og kompilere det selv. Har selv prøvd dette for noen "eksotiske" program og det fungerte greit i de tilfellene jeg prøvde det. I tillegg kan man si at os x har bsd i bunnen (pluss mye annet...), så for en som er interessert i linux er OS X et bra valg (nesten like bra som linux selv, i så måte ). Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg tror det var svara jeg lette etter, tusen takk Da blir det et lite eple til meg også da! Lenke til kommentar
iDude Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg tror det var svara jeg lette etter, tusen takk Da blir det et lite eple til meg også da! Lykke til, tviler på at du vil angre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå