mobile999 Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Jeg har forsøkt å tegne. På bildet vises tetningslisten i lilla. Det høres ut som det er veldig stor glippe ved tetningslisten dersom du har plassert en 1-7mm tetninglist som vist på bildet og det fremdeles lekker luft der. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Sånn det ser ut for meg, så må: 1. Ankeninnhugget må bort via å fylle den, så overflaten kan planes(?) 2. Bruke O eller P-lister dobbelt, så de kan festen med en av de mindre spikerstørrelsene. Eventuelt om det finnes noe bedre alternativ Det jeg tror jeg egentlig spør etter, er om det finnes noen bedre quick fix enn dyttestrimler + bunnfyllingslist. Og om ved repasjon, om det finnes noe enklere måte å fylle karm til ramme, da jeg ikke tidligere har vært borti at man må rote med å sette flere tettningslister for å få de brede nok. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Dyttestrimmel og bunnfyllingslist/fugemasse er noe man bruker mellom karmen og veggen. Har du kontaktet vindusprodusenten for å høre om de kan levere nye tetningslister med anker? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 45 minutes ago, mobile999 said: Hva anbefaler du til og med f.eks April, som en midlertidig løsning, vis man ønsker at vinduets åpningsfunksjon kan brukes i nød? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Eneste jeg kan tenke meg er å dytte inn en passende bunnfyllingslist. Denne vil selvfølgelig falle ut dersom vinduet åpnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå