Joachim Seehusen Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 Setter ned foten om tunnel under Boknafjorden og bru over Bjørnafjorden [Ekstra] Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 Kunne de vært så snille og satt ned foten for galmannsprosjektet "Møreaksen" også i samme slangen? 2 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 (endret) Det viktigaste må vere å få skikkeleg vegstandard mellom ferjene før ein evt. bestemmer seg for å bruke svimlande summar på desse fjordkryssingane. For eksempel bør det komme pengar til ny tunnel forbi Førde i Sunnfjord som erstatning for den svingete vegen gjennom Halbrendslia. Endret 13. oktober 2021 av torbjornen 2 1 Lenke til kommentar
Jarnar Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 Hvis Møre ikke vil ha 'aksen' er det fritt fram å bruke den statlige andelen av prosjektmidlene andre steder. Oslofjorden-krysning er en grei erstatning. Når man ikke vil ha den faglig anbefalte løsningen, er det greiest å fortsette med ferjer i Møre og Romsdal. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 Hanhijnn skrev (3 timer siden): Kunne de vært så snille og satt ned foten for galmannsprosjektet "Møreaksen" også i samme slangen? Nå var det vel trenering av prosjektet de ville sette ned foten for, ikke selve prosjektet om sådan. Men det er vel samme sak med den møreaksen, så det er kanskje på tide å sette ned foten på samme måte. Er et generelt problem at prosjekter stadig blir forsinket og fordyret av stadige utsettelser og krav om nye utredninger. Så endel ganger hadde man ønsket at man satte ned foten for slik trenering, og bare få bygd dette. Kanskje blir det ikke den optimale løsningen, men ofte så er det bedre med en løsning, enn årelang krangel som bare er negativt for utviklingen i hele regionen. Må bare sies at jeg ikke har spesielle tanker om hva som er god eller dårlig løsning vedrørende møreaksen, men at intet skjer er uansett den dårligste løsningen. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 Jarnar skrev (2 timer siden): Hvis Møre ikke vil ha 'aksen' er det fritt fram å bruke den statlige andelen av prosjektmidlene andre steder. Oslofjorden-krysning er en grei erstatning. Når man ikke vil ha den faglig anbefalte løsningen, er det greiest å fortsette med ferjer i Møre og Romsdal. Du bør kanskje avstå fra å kommentere ting du tydeligvis ikke har satt deg inn i. Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 13. oktober 2021 Del Skrevet 13. oktober 2021 Rogfast er jo ferdig regulert og påbegynt så der er det ikke mer å utrede og strides om 🙂 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå