LMH1 Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 https://www.digi.no/artikler/slik-oppgraderer-du-til-windows-11-selv-om-pc-en-din-er-litt-for-gammel/514078 Noen som har testet? kan man bruke powershell eller cmd? for virker dårlig syns jeg. Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 LMH1 skrev (12 minutter siden): https://www.digi.no/artikler/slik-oppgraderer-du-til-windows-11-selv-om-pc-en-din-er-litt-for-gammel/514078 Noen som har testet? kan man bruke powershell eller cmd? for virker dårlig syns jeg. Det ser jo enkelt nok ut dette, men det er nok enklere å hjelpe deg hvis du sier litt mer om hvor du fikk problemer (jeg regner med at du har testet, siden du synes at det virker dårlig) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2021 (endret) Noen hovedkort har fått bios oppdateringer f.eks asus X370 pro så det kan gjøre ting enklere, problemet med å redigere registeret kan være fort å gjøre feil særlig hvis man gjør flere ting. For får fremdeles i windows update at pcen ikke støtter windows 11. hvordan sjekker man om det er deaktivert med powershell? Sitat $_Paste_in_Powershell = { $N = 'Skip TPM Check on Dynamic Update' $0 = sp 'HKLM:\SYSTEM\Setup\MoSetup' 'AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU' 1 -type dword -force -ea 0 $B = gwmi -Class __FilterToConsumerBinding -Namespace 'root\subscription' -Filter "Filter = ""__eventfilter.name='$N'""" -ea 0 $C = gwmi -Class CommandLineEventConsumer -Namespace 'root\subscription' -Filter "Name='$N'" -ea 0 $F = gwmi -Class __EventFilter -NameSpace 'root\subscription' -Filter "Name='$N'" -ea 0 if ($B) { $B | rwmi } ; if ($C) { $C | rwmi } ; if ($F) { $F | rwmi } $C = "cmd /q $N (c) AveYo, 2021 /d/x/r>nul (erase /f/s/q %systemdrive%\`$windows.~bt\appraiserres.dll" $C+= '&md 11&cd 11&ren vd.exe vdsldr.exe&robocopy "../" "./" "vdsldr.exe"&ren vdsldr.exe vd.exe&start vd -Embedding)&rem;' $K = 'HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\vdsldr.exe' if (test-path $K) {ri $K -force -ea 0; write-host -fore 0xf -back 0xd "`n $N [REMOVED] run again to install "; timeout /t 5} else {$0=ni $K; sp $K Debugger $C -force; write-host -fore 0xf -back 0x2 "`n $N [INSTALLED] run again to remove ";timeout /t 5}} ; start -verb runas powershell -args "-nop -c & {`n`n$($_Paste_in_Powershell-replace'"','\"')}"$_Press_Enter Endret 11. oktober 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
Mr.Narvik Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 (endret) Jeg har installert Win 11 på flere pc,er som ikke holder kravene til win 11. Ungår dette ved hjelp av Rufus 3.17.https://rufus.ie/nb/ Da lastet jeg ned iso filen fra microsoft og installerte den via en minnepinne. En kan velge med eller uten TPC og sikker oppstart. Valgte da uten hi. For min del valgte jeg GPT , UEFI og NTFS filsystem som er vanlig på nyere pc,er. Har også installert win 11 på noen eldre maskiner som er ca 10-12 år gamle. Valgte NBR-BIOS-NTFS og uten TPC og uten sikker oppstart Alle de stasjonære pc,ene fungerer helt utmerket. Får også oppdateringer. Mrk at dette gjelder ny installasjon av windows. Endret 13. november 2021 av Leomaster 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå