JamesATaber Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Hei, Er det noen her som har erfaring med å bytte til en mer støysvak vifte på et Chieftec Dragon midi tower? Jeg har sett på to vifter: #1: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GML #2: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GL Bør jeg velge disse eller bør jeg velge noen andre vifter med regulerbar hastighet? Jeg er forøvrig ikke helt sikker på om disse vil viftene passer (med tanke på fysisk størelse/spenningsnivå)? PSU temperatur er pr.idag 58 grader (3800rpm) Er det noen som vet om jeg kan bruke molexkontakten som sitter på viftene eller må man ut med loddebolten? Er det noen som har noen andre erfaringer eller forslag for å dempe støyen på PSU'en så er jeg åpen for dette? Det er viktig at det gjøres på en billigst mulig måte.. Endret 8. januar 2004 av JamesATaber Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 den må isåfall loddes på hvis du skal feste den "på" PSU'en, men det trenger du jo selvsagt ikke. Du har sikkert noen 3pins kontakter ledin på HK'et ditt? bare kjøp en vifte som har 3pins molex, og fest den på hovedkortet... det er så enkelt du selv gjør det til... Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Planen var å fjerne den orginale PSU viften og bytte ut med noen av disse som er nevnt... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 den sistnevnte er jo mindre støyende da, og begge kobles med en 3pins molex, så du kobler de til HK'et, så enkelt kan det være Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 ..vet du om den vil gi tilstrekkelig med kjøling? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Jeg har moddet min chieftec-psu, og den er ganske stille nå. Loddet ut den gamle og loddet inn en ny en (12dB papst). Dette ble _meget_ elegant om jeg skal si det selv. Har et par (uskarpe) bilder her: http://www.stud.ntnu.no/~kristiec/psu Endret 8. januar 2004 av baronKanon Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Det var ganske stilig! Vet du hva PSU temperaturen din er nå...? Min viser ca 58 grader ved normal drift. Det er kanskje litt varmt, eller hva synes du? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 PSU temp her egentlig lite å si... Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Det har kanskje ikke noe å si for ytelsen, men for levetiden på PSU så har det kanskje noe å si (korriger meg dersom jeg tar feil)... det var bare derfor jeg lurte på det... Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 har også en chieftech PSU og her om dagen måtte jeg kobe av alt og teste litt og jeg hørte ikke vifta i det hele tatt måtte stikke noe inn i viftegitteret for og sjekke at den faktisk gikk rundt Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Det har kanskje ikke noe å si for ytelsen, men for levetiden på PSU så har det kanskje noe å si (korriger meg dersom jeg tar feil)... det var bare derfor jeg lurte på det... levetiden blir vel litt forkortet men se på den lyse siden da er du nødt til og kjøpe ny PSU. Sånn som her om dagen så gikk hovedkortet mitt i stykker . Et helt griet hovedkort som holdt lenge men da hadde jeg ikke noe valg måtte kjøpe meg et nytt.. Flaks... Endret 22. januar 2004 av Bateman26 Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Jeg kan ikke si meg enig med Bateman26. Det jo ikke akkurat noen positivt ting at ting ryker...men men shit au dersom man da trenger påskudd for å oppgradere så er det jo bra at "noen" ting ryker i pcen en gang iblant... Lenke til kommentar
cpy Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei, Er det noen her som har erfaring med å bytte til en mer støysvak vifte på et Chieftec Dragon midi tower? Jeg har sett på to vifter: #1: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GML #2: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GL Bør jeg velge disse eller bør jeg velge noen andre vifter med regulerbar hastighet? Jeg er forøvrig ikke helt sikker på om disse vil viftene passer (med tanke på fysisk størelse/spenningsnivå)? PSU temperatur er pr.idag 58 grader (3800rpm) Er det noen som vet om jeg kan bruke molexkontakten som sitter på viftene eller må man ut med loddebolten? Er det noen som har noen andre erfaringer eller forslag for å dempe støyen på PSU'en så er jeg åpen for dette? Det er viktig at det gjøres på en billigst mulig måte.. Har satt inn selv en Enermax vifte med hastighetregulering, det ble mye stilligere enn orginalen, t.o.m. stilligere enn de nye MIST 350 psu med 120mm vifter. Da kan du justere til den hastigheten/lyden du vil ha og likevel ha god lufting. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 så lenge jeg har råd til og kjøpe meg nytt gjør det ikke at ting går til hælvete. men med det hovedkortet er jeg ikke helt sikker lengre på om det går gått til de evige jaktmarker.. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg har også byttet ut viften med en 80mm Enermax som blåser på ca halv hastighet, lavere enn dette så synes jeg psu blir for varm. Også er den stille!! Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 DU kan jo bare sette på en regulerbar liten ting(husker ike hva det heter).. jeg har gjort det selv. Lenke til kommentar
treigen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 DU kan jo bare sette på en regulerbar liten ting(husker ike hva det heter).. jeg har gjort det selv. zalman fanmate? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Eller denne Endret 4. mars 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Har byttet ut viften i min Chieftec 360w psu til en 12cm Enermax vifte funker fett Endret 4. mars 2004 av e_rik Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Er det ikke en 80*80 som sitter bak i den originale psu'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå