lollo Skrevet 10. oktober 2021 Del Skrevet 10. oktober 2021 Hei Jeg har noen gamle Axis IP-kameraer (POE) som jeg fikk kjøpt billig da lisensen var gått ut. Disse har det aldri vært problemer med, og de er koblet til min X-Comfort Smart Home Controller på hytta. Bildene er derimot svært små og man har ikke noen muligheter til å styre kamera funksjonene via SHC og mobiltelefon. Har også et Axis PTZ kamera, men dette er ennå ikke koblet opp. Hvilken app anbefales for å få bedre kontroll over kameraene mine, på telefon / nettbrett ? Tenker da i første rekke på digital zooming samt varsling ved bevegelse. Kunne også på sikt tenkt meg en VPR opptaker, er man da fastlåst til Axis, eller kan man kjøpe en hvilken som helst opptaker ? Jeg er helt grønn når det gjelder kamera-teknologien, så alle gode tips og råd mottes med takk. Mvh Geir Lenke til kommentar
NULL Skrevet 10. oktober 2021 Del Skrevet 10. oktober 2021 Kjenner heller ikke så mye til dette området, men eksempelvis Synology og Qnap har støtte for en del Axis-kameraer på sine NAS-er. Hvor mange som er støttet er litt avhengig av NAS-modell, samt at det kan være at f.eks. 2 eller 4 er inkludert, mens skal man ha flere må det kjøpes ekstra lisens hos NAS-leverandøren. Om det finnes løsninger her som man kan sette opp på en egen PC og ta inn flere kameraer ville jeg nesten tro, men har aldri sett noe på det... Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. oktober 2021 Del Skrevet 10. oktober 2021 (endret) Du kan absolutt bruke de fleste programvarer for opptak, du er IKKE låst her. Du kan sågar kjøpe deg en NVR (nettverks-spiller) til en billig penge som gjør det meste veldig enkelt for deg! https://www.ebay.com/itm/123961858535?hash=item1cdcb3d9e7%3Ag%3AiMIAAOSwotJeOGnk&LH_ItemCondition=1000 (Ved kjøp av NVR er selvsagt H.265 og ONVIF viktig!) Som NULL antyder har vel flere NAS typer 'gratis' lisenser hvor du kan ta opp på nas'en. Jeg har to QNAP, en med to disker som da har to kameralisenser og en med fire disker som har fire kameralisenser... Jeg har kjøpt et par sånne NVR'er fra Kina og de fungerer absolutt veldig bra. Apper til kamerastyring og bruk finnes det vel et lite lass av på nett / playstore. Bruker selv en sak som heter NX Witness, dette grunnet at jeg har kamera med lisenser i det systemet. Benytter også UniFi Protect da jeg har endel kamera i det systemet også.. Bare si ifra hvis jeg kan hjelpe deg med mer! 🙂 Endret 10. oktober 2021 av Woff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå