Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

pasientgruppemøte

newtothis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antar du mener ansvarsgruppemøte, da dette også ligger under pasientgruppemøte. Såkalt IP-møte. 

Det vanlige er 2 ganger i året. I begynnelse av for eksempel FACT/LAR - skjer møtene ofte hyppigere i en oppstartsfase. Men her praksisers det ulikt fra kommune til kommune. Alt fra en gang i måneden til annenhver måned.

Som pasient kan du selv innkalle/be om et slikt møte. Da tar du bare kontakt med dine kontaktpersoner i systemet og sier at du ønsker å kalle inn til møte. Dette skjer ofte hvis du som pasient er uenige om enkelte bestemmelser, eller dersom samarbeidet ikke fungerer.

Du trenger ikke forberede så veldig mye i forkant. Min erfaring er at det er nokså enkle møter - der man kun fordeler ansvarsoppgaver, forteller om prosessen - og lager et tidsløp videre. Dersom du som pasient ønsker å "slå gjennom" noe, ift din sak. Er dette stedet å gjøre det på. Siden ofte lege, kommune, NAV og full pakke er tilstede. Kan du enklere få gjennomslag for ting du ønsker. 

Fordelen med slike møter er også at alt blir skrevet ned. På neste møte, blir forrige møte derfor evaluert - og det blir tatt en runde rundt sakene fra forrige møte. Da forventes det at "jobben blir gjort" - fra helsesektoren. 

Du spør etter erfaringer rundt slike møter. Det anbefaler jeg deg å ta med en stor klype salt. Det er ekstremt stor forskjell fra møte til møte. Så det å samle inn andre sine erfaringer - vil veldig sjelden ha noe med din sak å gjøre. Bortsett fra formaliteten rundt det hele. Da er det enklere om du har helt konkrete spørsmål rundt møtene. 

Edit: Jeg har jobbet indirekte med dette. Derfor kan jeg bittelitt. Har ingen pasienterfaring. :p 

Endret av Milhouse85
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...