Mr.SS Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 k. takk for svar Kringla' og NeoGeo, men jeg har nyeste lyddriver (3.13) til Nforce 2 chipsettet mitt. Merker det i lyden under winamp avspilling ja. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Virker som ikke dette er en altfor pupulær post :\ Problemet er ikke bare lyden, men at det kommer hakk i grafikken og selv om frameraten holder seg stabil. Har prøvd nettverkskortet på mange forskjellige moduser, men der ligger nok ikke problemet tror jeg. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Last ned alle nyeste driverne til alle komponentene dine, reinstall windows og oppdater det som oppdaterest kan. om det fremdeles er fuuka, prøv annen windows versioner (2k/xp/9x) og/eller andre driver versioner. om det ikke funker så er det vel hardware feil..? Endret 14. januar 2004 av troyel Lenke til kommentar
Snotty Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hadde samme prob, og da var det Hardisken som var gåen. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dette lukter litt av delt IRQ-problematikk...prøv å flytte nettverkskort eller lydkort til en annen pci slot (bare en av delene). Har hatt samme problem selv og da var det fordi nettverkskortet ikke likte å dele IRQ. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 tror ikke det er varmen... cpu'en står på 43 no load max 50 full load og kæbbis ligger på 24c(asus pcprobe) men i bios står det vanligvis 60-65c, måler de forskjellig? Bios er mer rett. Prøv og klokk ned CPU'en om du har klokket den. Sett ned multiplier en del for å prøve og kjøre når tempen er mindre. Men ikke sett for langt ned, da maskinen kan begynne og hakke pga at cpuen er så treg. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Var slik med meg også før jeg installerte directx 9 .... Lenke til kommentar
Janster Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dette lukter SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nettverkstrøbbel.. Slike ting når det er jevn hakking høres ut som søking i nettverk som ikke går helt bra.. men hey...riv ut nettverket og riv ut kortet..disable whatever...så test.. Hilsen Janster Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Cut'n paste fra Creative. Dette var det som fiksa det for meg: Windows XP: If your PC configuration is Uniprocessor ACPI PC, try changing this to Advanced configuration and Power Interface (ACPI) PC. Both are ACPI configurations, however, ACPI Uniprocessor PC uses so called Virtual IRQ's (IRQ's higher than 15) which can be problematic under certain circumstances. To change this, please take the following steps: · Select Start - Settings - Control Panel - System - Hardware - Device Manager · Click the "+" sign next the the Computer entry · Double-click ACPI Uniprocessor PC · Click Driver tab and then Update Driver · Select Install from a specific location · Select Don't search, I will choose the driver to install · Untick Show compatible hardware · Select Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC Relocating the Sound Blaster Live! to a different PCI slot or changing the IRQ priority of the slot are the only possible ways enabling the card to use another IRQ. The resource allocation cannot be changed within the operating system Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) kk! Takk for svarene, jeg skal prøve dette. Både lydkort og nettverkskort er på hovedkortet. Det som kanskje kan skape konflikt er vis(har 2 nettverksporter) de kolliderer. Har testet uten kabel og da skjedde det samme.. Endret 15. januar 2004 av Mr.SS Lenke til kommentar
Catola Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har du lastet ned nyeste DirecX drivere? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har directx 9.0b Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det nytter ikke å bare dra ut kabelen tror jeg. Du må disable nettverkskortet/portene i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har prøvd og deaktivert begge nettverkskortene på mitt a7n8x. virket ikke. Noen ganger når pcen bare står på hører jeg litt knitring i lyden, virker som om det er da hakkene skjer også når jeg spiller/hører på musikk. Noen som kan hjelpe en stakkar i nød ? :0 nb: Har prøvd og formatert nå og. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er ikke antivirus-programmet ditt? (hvis du har noe...) Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 ikke noe antivirus er slått på her i gården nei! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 ikke noe antivirus er slått på her i gården nei! En del utøy kan dra resurser på maskinen, så du bør straks forsøke en dyprens på maskinen: 1. Kjør først Housecall for å utelukke virus, ormer osv. 2. Kjør så Ad-aware for å renske ut spyware, dialers osv. 3. Kjør til slutt Spyboot for å se om denne finner noe som de ovenfor ikke fant. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Dette hjelper ikke. Har vært 100% beskyttet mot virus. Har kjørt disse programmene jevnlig og nå som jeg har formatert er det vel 99% sjans for at det ikke er noe i den dur tør jeg våge. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kommer an på, går du på nettet uten RPC-fiksen og/eller brannmur, så tar det ofte ikke mange minuttene før en Blaster-variant er på plass. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Jeg har prøvd og deaktivert begge nettverkskortene på mitt a7n8x. virket ikke. Noen ganger når pcen bare står på hører jeg litt knitring i lyden, virker som om det er da hakkene skjer også når jeg spiller/hører på musikk. Noen som kan hjelpe en stakkar i nød ? :0nb: Har prøvd og formatert nå og. Prøvde du det siste tipset til NeoGeo? Endret 18. januar 2004 av KAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå