bad_kernel Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Har kjøpt den idag men BIOS viser feil CPU ved boot...--> 1800+ Hovedkort er K7T Turbo2 og er flash-et med siste BIOS version 3.6 Om det er OK at den viser feil CPU eller hva ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Går den på riktig hastighet da (2 GHz, 15x133)? Hvis ikke setter du multiplier til 15 og FSB til 133 i bios. Lenke til kommentar
bad_kernel Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Men hvis jeg endrer FBS og multiplier blir ikke det overclocking ? Synes at det er merkelig at jeg må gjøre det selv og hvorfor hovedkortet ser ikke den som XP 2400 ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Overklokking er å kjøre CPU-en på høyere hastighet enn den er spesifisert for. Det er vanlig at man må stille hastigheten selv for at det skal bli riktig. Lenke til kommentar
bad_kernel Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 OK ...har gjørt det men etter reboot ( bios save ) fikk jeg bare svart skjerm. Etter litt lesing i motherboard boken fant jeg ut at JUMPER J17 måtte fjernes for å få det til....( info til andre som kanskje har samme problemet ) Tak for hjelpen EnD.R.E. Lenke til kommentar
bad_kernel Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 En ting til ....nå PC vil ikke power down... Altså OS stopper som vannlig men PC er på ....ideas ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå