Redaksjonen. Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Testet jamme-angrep på biler – skal komme teknologiutvikling og kriminelle i forkjøpet [Ekstra] Lenke til kommentar
knuterikb Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Det er vel ingen som hverken har planer om å bruke GPS for å styre en selvkjørende bil, elle noen som gjør det per i dag. GPS er for unøyaktig og sårbart, og var det det man styrte etter så ville tunneller vært et vanskelig problem... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 2 hours ago, knuterikb said: Det er vel ingen som hverken har planer om å bruke GPS for å styre en selvkjørende bil, elle noen som gjør det per i dag. GPS er for unøyaktig og sårbart, og var det det man styrte etter så ville tunneller vært et vanskelig problem... Trenger vel bare å oppgi destinasjon så ordner jo bilene kjøringen selv. Lenke til kommentar
Andre Nyttårsdag Skrevet 8. oktober 2021 Del Skrevet 8. oktober 2021 Redaksjonen. skrev (På 7.10.2021 den 12.00): Faren som jamming og spoofing representerer for den jevne bilist, er per i dag ikke så veldig stor, tror Levin. Det mener han imidlertid kan forandre seg raskt, i takt med at vi får stadig smartere transportsystemer som i stor grad er avhengig av GNSS-navigasjon. I første omgang tror Levin vi kan komme til å se dette om ett til to år, når det kommer krav om å vise fartsgrenser inne i kjøretøyet. Noen som vet hvilke nye krav han viser til? Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 9. oktober 2021 Del Skrevet 9. oktober 2021 Det er vel dette: https://elbil.no/om-ett-ar-innforer-eu-fartssperre-i-alle-nye-biler/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå