rakk1 Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Hei😀 Har nettopp kjøpt meg en 2011 Mitsubishi Outlander, som kom uten motorvarmer. Webasto blir for dyrt å ettermontere, så vurderer defa. Men, det er kun slangevarner til min modell, og hører dette er dårlige greier siden det ikke kommer med sirkulasjonspumpe. Stemmer dette, og er det da ikke verdt å få installert? Jeg bor på en plass som har et par måneder rundt tjue minus på det værste.... Noen tips eller innspill? Takk Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. oktober 2021 Del Skrevet 8. oktober 2021 Du kan ikke gå rundt å tro at man kan ettermontere brukbar motorvarmer. Du må være sikker før du kjøper. Nøyaktig hvilken Outlander modell har du kjøpt deg? Lenke til kommentar
rakk1 Skrevet 8. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2021 2011, så det blir vel 2 versjonen? Men tenkte mer på om slangevarmer var bedre enn ingenting, eller om man bare skal få kun kupevarmer? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 8. oktober 2021 Del Skrevet 8. oktober 2021 Bunnpannevarmer kan være en ide. De hadde noen brukbare fra amerika for noen år tilbake men husker ikke merket. Bestillte den på 250w og ble veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. oktober 2021 Del Skrevet 8. oktober 2021 (endret) 2 hours ago, Powertrainer said: Bunnpannevarmer kan være en ide. De hadde noen brukbare fra amerika for noen år tilbake men husker ikke merket. Bestillte den på 250w og ble veldig fornøyd. En slik du bare klistret på? Prøvde en slik engang på min bil forrige bil. Var vel 300W eller noe men det var alt for lite til min bil. Merket ikke forsjell. Så ville annbefalt å kjøpe noe enda heftigere i såfall. Enkel montering da. Bare å lime rett på bunnpanna. Endret 8. oktober 2021 av Complexity Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. oktober 2021 Del Skrevet 8. oktober 2021 (endret) rakk1 skrev (15 timer siden): 2011, så det blir vel 2 versjonen? Jeg tror det er for upresist. Er det bensin/diesel? Hva er motoreffekt? rakk1 skrev (15 timer siden): Men tenkte mer på om slangevarmer var bedre enn ingenting, eller om man bare skal få kun kupevarmer? Det høres merkelig ut med bare slangevarmer uten sirkulasjonspumpe. Endret 8. oktober 2021 av mobile999 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2021 Del Skrevet 8. oktober 2021 2 hours ago, mobile999 said: Det høres merkelig ut med bare slangevarmer uten sirkulasjonspumpe. De er ikke uvanlige. Og det er absolutt essensiellt at de monteres på vertikale slanger. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. oktober 2021 Del Skrevet 9. oktober 2021 sedsberg skrev (2 timer siden): De er ikke uvanlige. Og det er absolutt essensiellt at de monteres på vertikale slanger. Ok. Da blir de selvsirkulerende? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 9. oktober 2021 Del Skrevet 9. oktober 2021 Complexity skrev (11 timer siden): En slik du bare klistret på? Prøvde en slik engang på min bil forrige bil. Var vel 300W eller noe men det var alt for lite til min bil. Merket ikke forsjell. Så ville annbefalt å kjøpe noe enda heftigere i såfall. Enkel montering da. Bare å lime rett på bunnpanna. Ja limte den rett på bunnpanna. Jeg merket stor forskjell når det var 20-25minus. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2021 Del Skrevet 9. oktober 2021 (endret) 8 hours ago, mobile999 said: Ok. Da blir de selvsirkulerende? I teorien ja. Men er godt mulig det ikke virker like bra på alle motorer. https://docs.biltema.com/v2/documents/file/nb/b286d63a-3110-4a51-b8f8-9f391983e5f2 Endret 9. oktober 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
rakk1 Skrevet 10. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2021 mobile999 skrev (På 8.10.2021 den 23.33): Jeg tror det er for upresist. Er det bensin/diesel? Hva er motoreffekt? Det høres merkelig ut med bare slangevarmer uten sirkulasjonspumpe. 2.2 diesel Lenke til kommentar
rakk1 Skrevet 10. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2021 Takk for svar. Virker som det er delte meninger om dette. Noen sier det blir veldig bra med sirkulasjonspumpe på, men det mente de på et verksted at det var vanskelig å få plass til. Noen sier det funker greit uten, og noen sider det omtrent ikke funker....😂 Ikke lett å bli klok på Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. oktober 2021 Del Skrevet 10. oktober 2021 rakk1 skrev (2 timer siden): 2.2 diesel Automat eller manuell gir? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 Det ser ut som det er riktig at defa kun leverer slangevarmer til den. Vannpumpa på motoren er heller ikke elektrisk slik at den kunne vært brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå